200 millió dollárt, átszámítva több mint 56,4 milliárd forintot kalapozott össze az amerikai Cloud Imperium Games, hogy elkészülhessen űrhajós videojátékuk, a 2011 óta fejlesztés alatt álló Star Citizen.
„Ez az összeg a valaha gyűjtött legnagyobb a közösségi finanszírozás történetében, és túlszárnyalja a legvadabb álmaimat is” – mondta Chris Roberts, a stúdió vezetője.
A hatalmas összeg úgy jött össze, hogy a játékot először Kickstrateren lehetett támogatni, majd a projekt lejártával a saját weboldalán is be lehetett szállni pénzzel, jobb esetben elővásárolva a programot –
tehát a Cloud Imperium Games saját gyűjtése tulajdonképpen egy hatalmas előrendelői program része.
A magyar IGN úgy teszi kontextusba ezt az összeget, hogy emlékeztet: a minden idők legnagyobb szórakoztatóipari startját magáénak tudó Grand Theft Auto V 256 millió dollárba került, ebbe az összegbe pedig már a marketingköltségeket is beleszámolták. Azt a játékot ráadásul egy kiadóval a háta mögött értékesítette és finanszírozta a Rockstar Games; ezzel szemben a Star Citizen független fejlesztés.
Ez 2018 legnagyobb szórakoztatóipari sikere, a cowboyoknál csak a gengszterek erősebbek
Nem csak egy játék
Maga a játék két részből áll, ezeket külön címen és árlistán jegyzi a stúdió. A Star Citizen önmagában egy „perzisztens online univerzumot” takar, amiben a játékosok olyan szerepet öltenek magukra, amilyet akarnak; a lényeg, hogy jól érezzék magukat a hatalmas, virtuális sci-fiben, ami végtelen mennyiségű kalandot ígér.
A Squadron 42 című történeti mód ellenben egy kötött, egyjátékos élmény, ami rengeteg küldetéssel, látványos grafikával és kidolgozott sztorival várja a rajongókat – legalábbis a tervek szerint. Utóbbihoz olyan színészek kölcsönzik az arcukat és hangjukat, mint
Gary Oldman, Mark Hamill, John Rhys-Davies, Andy Serkis vagy Gillian Anderson.
A legfrissebb előzetest még akkor is érdemes megnézni, ha idegenkedünk a videojátékoktól, mert látványos és jól rendezett trailerről van szó, tele A-listás sztárokkal – kár, hogy megjelenési dátum egyelőre nincs. Az érthetőség jegyében egyébként összevontan csak Star Citizenként szokás hivatkozni a projektre.
Sosem lesz kész?
Emiatt régóta érik támadások a fejlesztőket: már három éve is belső feszültségekről, pereskedésekről, felesleges költekezésről szóltak a hírek. Ezek mondjuk láthatóan nem rengették meg a Cloud Imperium Gamest, sem a rajongókat, akik most is boldogan ölnek pénzt a játékba.
Az igazsághoz mondjuk hozzátartozik, hogy egy bizonyos összeg felett a perzisztens univerzum egy része már hozzáférhető, a korai változat pedig sokak számára úgy is örömet okoz, hogy funkcionalitás terén eltörpül a jövőbeli tervekhez képest.
A Star Citizen a tervek szerint kizárólag PC-re fog megjelenni.
Kép: Cloud Imperium Games