A műsorgyártó és streaming szolgáltató bizalmas adatokat osztott meg a médiával, hogy bizonygassák, a Nyerd meg az életed (Squid Game) első évada minden idők legsikeresebbje lett.
Ahogy múlt héten Vaszkó Iván kollégánk is bemutatta, csak váratlannak tűnt, valójában szinte minden elemében sikerre volt ítélve a Netflix új sorozata, a Squid Game, vagyis a Nyerd meg az életed. Az éppen árat emelő műsorgyártó-streaming platform jelentése szerint a múlt heti cikkünk óta 132 millió ember nézett bele a sorozatba, ami aboszlút rekod a szolgáltatónál.
Mivel a Netflix a saját statisztikája szerint állítja, hogy ez minden idők legsikeresebb sorozata, sokan kétségbe vonták az állítás tényszerűségét, ezért a szolgáltató bizalmasabb adatokba is bepillantást engedett a sajtónak.
A Bloomberg a Netflix ügyvédjével egyeztetve közölhette, hogy a sorozat első évada 891 millió dollár bevételt hozott.
A számítás pontos módszertanát nem ismertethették, de az új előfizetésekből érkező nézők, a visszatérők és a rendszeres Netflix-előfizetők aránya is közre játszhat a számításban, amit tovább bonyolít a műsort ténylegesen végignézők számaránya.
- 132 millió ember nézett legalább 2 percet a sorozatból,
- 89 százalékuk legalább 75 percet (több epizódott) nézett,
- 87 millió ember végignézte a sorozatot a megjelenése óta eltelt 23 nap alatt.
Összességében a nézők 1,4 milliárd órát töltöttek a Squid Game nézésével világszerte.
Költség-haszon aranybánya
A Bloomberg szerint a teljes sorozat 21,4 millió dollárba került, a Siren Pictures által készített sorozat epizódonként tehát 2,4 millió dollár volt.
A költségek várhatóan emelkedni fognak a második évadra, de ha csak fele ilyen jól teljesít is, az is bombaüzlet lehet a megrendelő Netflix számra.
Squid Game: váratlan sikernek tűnik, de minden út ide vezetett