Nagy dobásra készül a Sony, hamarosan gurulhatnak a pályákon a vállalat elektromos autói – írja a Reuters.
Érdekesebbnél érdekesebb bejelentésekkel érkezett a Sony a 2022-es Consumer Electronics Show-ra (CES): a Playstation-jükhöz készülő második generációs VR-élmény leleplezése mellett beszéltek arról is, hogy az elektromos autógyártás-üzletbe is beszállnának.
A japán vállalat egyelőre még csak tervezgeti a piacralépést, tavasztól vizsgálja tüzetesen a stratégiai lehetőségeket a Sony Mobility moniker alatt.
„Képalkotói és érzékelési, felhő-, 5G- és szórakoztató technológiáinkkal úgy gondoljuk, hogy a Sony egy kreatív szórakoztatóipari vállalatként újradefiniálhatja a mobilitás fogalmát” – nyilatkozta Kenichiro Yoshida, a vállalat elnök-vezérigazgatója.
Habár az utóbbi években dél-koreai riválisával, a Samsunggal szemben jelentősen csökkent a Sony súlya a kütyük piacán, meglévő szenzortechnológiái jó alapot biztosíthatnak az önvezető autóknak, az audio- és szórakoztató rendszerek növekvő fontosságáról nem is beszélve. Ez a terület a vállalat szerint is kiemelkedő lesz a következő évtizedekben, az autó belsejére úgy gondolnak, mint egy szórakoztató központra: a felhasználók egyénileg választhatnak különböző tartalmakból, amit az 5G-kapcsolat tesz majd lehetővé.
A CES-en Yoshida egy prototípust is megmutatott: a VISION-S 02 névre keresztelt SUV a 01-es, 2020 decemberétől tesztelt elődjét követi.
A Sony terveit a tőzsde is megtapsolta, a bejelentés után 4,2 százalékot ugrott a részvényeinek ára (szemben a továbbra is lapos Nikkei indexszel). Nem Playstation-gyáros az egyetlen japán vállalat, aki elköteleződne a mobilitás jövője mellett: a Toyota is új önvezetőautó-szoftverrel rukkolt elő a napokban.
Borítókép: Sony // Youtube