Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Borítókép: Horizon Call of the Mountain. Fotó: Sony Interactive Entertainment // Guerrilla Games

Jön az újgenerációs VR-élmény, amit sokkal jobban várok, mint a metaverzumot

Fontos részletek derültek ki a Sony második virtuális valóság kiegészítőjéről: a japán cég 4K-val, 120 Hz-cel, haptikus rezgéssel, valamint blockbuster játékkal pezsdítené fel a VR-piacot.

A Sony Playstation első virtuálisvalóság-headsetjét 2016 őszén dobták piacra: a PS VR a maga kábé több mint ötmillió eladott darabjával, ha nem is változtatott meg mindent, de sokat segített a VR-piacnak abban, hogy szélesebb körben elterjedtté, használhatóvá tegye a technológiát, úgymond demokratizálja. Elvégre a Playstation 4-ből (amihez a kiegészítőt gyártották), valamint a szintén kompatibilis, újgenerációs PS5-ből együttesen 130 millió darab kelt már el, hatalmas tehát a fogyasztói bázis, dedikált hardverrel és játékokkal pedig a használata is egyszerűbb.

Az eredeti Playstation VR headset. Fotó: Sony Interactive Entertainment
Az eredeti Playstation VR headset. Fotó: Sony Interactive Entertainment

A Sony már 2021-ben bejelentette, hogy dolgozik a PS VR következő, PS5-höz megálmodott generációján, amihez tavaly a kontrollert is leleplezte. Részletesebben a most elindult CES-en (Consumer Electronics Show) mesélt a japán cég az immáron hivatalosan is PS VR2-re keresztelt kiegészítőről. Az éves legnagyobb fogyasztói elektronikai szakkiállítást a tavalyi után papíron személyesen tartják meg, de sok gyártó és kiállító lefújta a részvételt az omikron variánsra hivatkozva, hogy ismét csak virtuális prezentációt tartsanak. A Sony a kevés kivétel egyikeként személyesen is részt vesz a Las Vegas-i show-n.

PS VR2 Sense kontrollerek. Fotó: Sony Interactive Entertainment
PS VR2 Sense kontrollerek. Fotó: Sony Interactive Entertainment

Immerzió, magas felbontás, AAA játék

A PS5 Dualsense kontrollerhez hasonlóan a PS VR2-nél is a kulcsszó az immerzió, az érzékekre hatás, valamint a minden eddiginél részletesebb látvány. Amit e pillanatban tudunk róla:

  • azt például nem, hogyan fog kinézni a headset, vagy hogy mikor és milyen áron jelenik meg;
  • azt már igen, hogy támogatja a 4K HDR-t, OLED-kijelzőkön pedig szemenként 2000×2040 pixelt, illetőleg 90/120 Hz-es képfrissítést nyújt;
  • haptikus rezgés lesz nemcsak a Sense kontrollereken (amin adaptív ravaszok is lesznek), de a headseten is;
  • 110 fokos látószöget biztosít, követni fogja a szemmozgást, az élvezetek halmozására pedig 3D-s hangzással is feltupírozzák;
  • egyetlen USB-C kábellel fog a PS5-höz csatlakozni.

A VR-játékipar idáig csak ritkán kacérkodott nagy költségvetésű, minőségi AAA játékokkal, na nem mintha nem léteznének rendkívül pozitív példák, lásd mondjuk a Resident Evil 7: Biohazardot vagy a Half-Life: Alyxet.

Nos, a Sony most bejelentette a Horizon Call of the Mountaint, a nyílt világú, lopakodós-vadászós-robotdínós, akció-szerepjátékos sorozat, a Horizon PS VR2-exkluzív spinoffját, ami elég valószínű, hogy a valaha volt egyik legnagyszabásúbb kalandja lesz a virtuális valóságnak.

Bár csupán pár másodpercet mutattak most belőle, ismerve a sorozat magas színvonalát (a második rész, a Horizon Forbidden West februárban érkezik, de a kedvcsinálók eddig nem okoztak csalódást), ha van fejlesztőstúdió, ami képes kihozni a maximumot a PS VR2 újításaiból, az bizony a Guerrilla Games. A Call of the Mountaint a Firesprite-tal karöltve hegesztik, új főhőst kapunk majd, de az eredeti játékokban irányítható Aloyjal is találkozhatunk. Hogy mi a megjelenési dátum, azt egyelőre nem tudni.

Nem tudom, ki hogy van vele, de én ez után a rövidke ízelítő után is már magam előtt látom, ahogy majd gigantikus gépőshüllők árnyékában küzdök hangyanézetből a posztapokaliptikus dzsungelben, és ettől máris be vagyok zsongva. Pedig csak 10 másodpercről van szó.

Ha jobban belegondolok, Mark Zuckerbergéknek a világ összes ideje se lenne elég ahhoz, hogy hasonló érzelmeket váltsanak ki belőlem a VR- és AR-piac messiásának tekintett metaverzummal, Holdon tartott értekezletek ide, 1000 milliárd dolláros piaci potenciál oda.

Borítókép: Horizon Call of the Mountain. Fotó: Sony Interactive Entertainment // Guerrilla Games

Oszd meg!