Az indokolás szerint önálló építési minisztériummal már nincs rá szükség, hogy külön-külön cégeknél legyenek az egyes projektek és feladatkörök.
Jó eséllyel már 2023-tól megszűnik az összes nagy állami cég, amely szervezetileg az és Beruházási Minisztérium alá, azaz Lázár Jánoshoz tartozik – tudta meg a miniszter hivatalának tevékenységére rálátó forrásból a Telex.
Kivétel ez alól a Magyar Közút, mivel az ottani feladatok jó része (úthálózati nagyberuházások kivitelezése, közúthálózat karbantartása) és a több mint 6500 fős dolgozói állomány nem olvasztható be a minisztériumba. Megmaradnak még az olyan projektcégek is, amelyek egy konkrét feladat menedzselésére jöttek létre (mint például a Fertő tavi beruházást lebonyolító társaság).
De úgy tűnik, hogy
- az útépítéseket kivitelező NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.,
- a stadionokat fenntartó BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt.,
- a Steindl Imre Program Kft. és a
- NÖF Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztő Kft.,
a jövőben nem lesznek önálló jogi személyek, hanem a beruházási tárcán belül látják majd el a tevékenységeiket. A megszűnő cégek közül a legnagyobb hal egyértelműen a NIF, az 1999-es alapítású (ekkor még Nemzeti Autópálya Rt. néven futó) cég gyorsforgalmi utak, közutak építésével foglalkozott, 2007-től vasútfejlesztési feladatokat is ellát.
Az önállóan működő társaságok beszántásának indoka forrásunk szerint a párhuzamosságok megszüntetése, valamint az, hogy
önálló építési minisztériummal már nincs rá szükség, hogy külön-külön cégeknél legyenek az egyes projektek és feladatkörök
– írja a Telex.