Világszinten

Áll egy ember az utcán, rajta kötény, fehér ing, lánya, fia mellette.  Mögötte bolt, a bejárat felett a neve. A kereskedőtrükköket szüleitől tanulta, nem salestréningen, de aki tőle távozik, mégis mindig úgy érzi, […]

Bővebben

Soha nem költöttünk még ennyit okostelefonra, a bevételek felét az Apple teszi zsebre

A kaliforniai cég még növelni is tudta a részesedését a konkurenciával szemben, de a Samsung és a Huawei bevételei is nőttek.

A Strategy Analytics készített iparági riportot az okostelefonpiacról, és szemlézte a Forbes, amiből kiderül, hogy a teljes okostelefon-piac bevételeinek több mint fele, egészen pontosan 51 százaléka vándorolt az Apple kasszájába 2017 utolsó negyedévében. Ez magasabb, mint az előző év azonos negyedének részesedése, akkor a piac bevételeinek 48,5 százaléka folyt be a kaliforniai vállalathoz. Számokban ez 61 milliárd dollárt jelent, egyetlen negyedév alatt. A növekedést az iPhone X-eladásoknak tulajdonítják, ami hiába nem fogy olyan jól, mint ahogy tervezték, de a magasra belőtt árral nagyobb haszonkulccsal értékesítik.

Az Apple utcahosszal vezet a dobogósok előtt. A bevételei háromszorosára rúgnak a második helyen álló Samsungéhoz képest, és hétszerese a harmadik helyezett Huawei bevételeinek. Ugyanakkor a Samsung és a Huawei bevételei is növekedtek, 19 milliárd és 8 milliárd dollárra, ami azt mutatja, hogy a telített okostelefonos piacon a piacvezető gyártók pozíciói megszilárdulni látszanak.

Az elemzés egy kalap alá vette a többi ázsiai és európai kisebb telefongyártót, az ő bevételeik a 2016. évi utolsó negyedéves 30,5 százalékról 26,2 százalékra csökkentek 2017-re.

Az elemzés úgy becsüli, hogy a nagykereskedelmi forgalmazásból befolyó bevételek összesen 8 százalékot nőttek az előző év azonos időszakához képest. Az összesített forgalom elérte a 120 milliárd dollárt, soha ilyen erős negyedéve nem volt még az okostelefonoknak. Eközben az egy darabra vetített átlagos eladási ár 18 százalékkal nőtt – magyarul egy telefont átlagosan 300 dollárért adtak el tavaly, míg 2016-ban 255 dollárért.

Tehát globálisan többet költünk okostelefonra, miközben az eladott darabszámok némi csökkenést mutatnak.

Az okostelefonos piacnak azonban csak az egyik szelete a hardver, ráadásul egyre kisebb, ahogy fokozatosan nő a mobilokra szánt szolgáltatások piaca.

Robbanásszerűen nő például a mobilreklámok piaca, ami 2021-re elérheti a 200 milliárd dollárt. És akkor még nem is beszéltünk az internetes vásárlásokról és a pénzügyi tranzakciókról, amik lassan átköltöznek a telefonokra. Az eMarketer előrejelzése szerint már 2018-ban elérheti ez a piac az 1 800 milliárd dollárt.

Természetesen az Apple is tudatában van ennek, mint ahogy a Facebook, Google és az Amazon is, és megpróbálnak minél nagyobb szeletet hasítani a mobilkereskedelmi piacból is.

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő