Eddig bírt lavírozni a lassuló elektromosautó-piacon az itthon is jelen levő dél-koreai akkugyár, úgynevezett önkéntes felmondási programot indítottak.
Mi történt? Csütörtökön jelentette be a dél-koreai akkumulátorgyártó, az SK On, hogy „önkéntes létszámcsökkentési programot” tervez a hatékonyság és versenyképesség fenntartása szempontjából.
Miért fontos ez? A cég többek között a Ford Motornak, a Hyundai Motornak és a Volkswagennek is szállít akkumulátorokat. Az SK Onnak Komáromban és Iváncsán is van gyára, a bejelentéskor még nem volt egyértelmű, hogy ezeket érinti-e a leépítés.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Az, hogy „önkéntes felmondás”, elsőre furán hangozhat. Pedig tényleg azt takarja, hogy speciális végkielégítési csomagot ajánlanak azoknak a kollégáknak, akik önkéntesen mondanak fel, akár a fizetése felét is azoknak, akik hajlandók korábban nyugdíjba vonulni.
Kontextus. Az SK Innovation energiaipari csoport akkumulátorgyártó osztálya, az SK On 2021-ben vált ki az anyacégből, azóta nem termel profitot, írja a Reuters. A lassuló piac és elektromosautó-eladások sem segítik a céget, az SK On a áprilistól júliusig tartó negyedévet 460 milliárd von (123,5 milliárd forint) veszteséggel zárta, azt az megelőző negyedévet még csak mínusz 332 milliárd vonnal (89,1 milliárd forinttal).
Mit mond a cég? Az SK On „proaktív intézkedésekről”, „szűkebb, agilis munkaerő” létrehozásáról ír, hogy így jobban tudjanak „navigálni a változó elektromosautó-piaci körülmények között”. Később a hvg.hu szerint azt is közölte a cég, hogy 2024 szeptemberében több mint 4500 embert foglalkoztatnak itthon, és hogy az SK On Hungary nem tervez hasonló intézkedést nálunk.