F1! Zsír!

Ritkábban csöng a telefonom, mint azt sokan gondolják, de ha hívnak, eléggé kiszámítható, hogy ki mit akar tőlem. A legtöbben be szeretnének kerülni az újságba, néhányan kimondva-kimondatlanul rögtön fel a címlapra. Ritka, de […]

Bővebben

Single’s Day 2018: Ferobbantották az Alibaba kasszáját az egyedülálló boltkórosok

A Black Friday és a Cyber Monday a két legnagyobb húzónév a karácsony előtti vásárlási mániában  – de a Távol-Keleten már a Szingli nap a menő, kenterbe verve a többieket.

A Single’s Day  egy nem hivatalos ünnep Kínában, november 11-én (a dátum azért esett pont ekkorra, mert csupa egyesből áll) az egyedülállóságukra büszke kínaiak nagyra nyitják a pénztárcájukat. A szinglinap ötlete valamikor a kilencvenes években indult az egyik egyetemről, és olyan népszerű lett, hogy ma már rekordösszegeket költenek el ezen a napon.

Az Alibaba tavaly 25 milliárd dolláros forgalmat bonyolított le, idén ezt az összeget már 15 óra alatt megugrották, a nap végére 30 milliárd dollárnál állt meg a számláló. Ez az összeg több, mint a Black Friday és a szintén novemberre eső Cyber Monday forgalmának összege.

A Bloomberg adatai szerint Kína 1,4 milliárd lakosából 300 millióan tartoznak a középosztályba, őket célozzák leginkább a szépségápolással, egészséggel kapcsolatos termékekkel.

Európában is próbálkoznak a marketingesek elhinteni a szingli ünnep magvait, ám inkább kevesebb sikerrel, mert az első világháború vége november 11-re esett, és ez az emléknapja is.

Fotó: Yiran Ding//Unsplash

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő