A Rynair fapados légitársaság jöhet ki egyértelmű győztesként a számok alapján a viszontagságos elmúlt bő két évből.
Jelentett a Ryanair, az elmúlt pénzügyi év pedig kifejezetten jól sikerült a fapados légitársaságnak.
- Az éves bevétel 10,78 milliárd euró volt, vagyis a tavalyi forgalom több mint duplája. Ez rekord a cég történetében.
- A tisztított nettó eredmény (adózás után) 1,43 milliárd euró lett. Tavaly 355 millió eurós veszteséggel zártak.
- A fapados légitársaságok egyik legfontosabb mutatószáma a férőhelykihasználtságot mutató un. load factor: ez 82 százalékról 92 százalékra emelkedett.
- A kapacitások meghaladták a covidjárvány előtti szintet.
Az emberek tehát újra utaznak, a Ryanair stratégiája pedig bevált. Nagyot nyertek azon, ahogy az üzemanyagköltségeiket lefedezték. Az előző pénzügyi év 168,6 millió utasa után azzal számolnak, hogy ebben az évben 185 millió utast szolgálnak ki. A Boeingnek adtak egy óriásmegrendelést, a gépek leszállításának késlekedése miatt a forgalomnövekedés a második félévre tolódhat, akkor a jegyek is olcsóbbak lesznek.
Az ultrafapados modell úttörője búcsút int az ultra olcsó jegyeknek
Neil Sorohan, a társaság pénzügyi igazgatója a CNBC-nek és a Bloombergnek nyilatkozott a kilátásokról:
- Jelenleg nagy az igény a repülős utakra, de a társaságok ezt nem tudják kiszolgálni, mivel a berendelt gépek leszállítása csúszik.
- A költségek emelkedése a jegyárakra is hatással van természetesen, ezek tovább emelkedhetnek ebben a negyedévben is (azért is mert kereslet még így is bőven van): a 10 euró fapados jegyáraknak búcsút inthetünk, inkább 20 eurótól indulnak majd a nagyon olcsó jegyek.
- Az európai piac konszolidáció előtt áll, a forgalom 80 százalékát már most is 4-5 társaság szolgálja ki.
Michael O’Leary-vel, a Ryanair CEO-jával márciusban készítettünk exkluzív interjút.