Európa egyik legértékesebb startupja, a Revolut történelmében először jelentette be: profitot termelt.
Fontos mérföldkövet ért el a brit Revolut. A bankkártya-szolgáltatást nyújtó fintech vállalat március elsején tette közzé a 2021. december 31-ével végződő éves beszámolóját, a mérföldkő elérésével pedig több, 2022-re vonatkozó kulcsadatot is ismertetett – írja anyalapunk, az amerikai Forbes.
Nagy számok
A londoni vállalat beszámolójából kiderül, hogy
- a 2020-as, 223 milliós veszteség után 2021-ben 26 millió angol font volt a nyeresége,
- az éves árbevétele 636 millió fontot ért el, ezzel pedig megháromszorozta az előző éves eredményét,
- a 2022-es évben az árbevétel tovább, több mint 30 százalékkal növekedett, így a Revolut elérte a 850 millió fontot,
- a cég 2022-ben érte el a 25 milliós ügyfélbázist, 2021-ben egy év alatt ötmillió hitelesített regisztrációval növekedtek.
A Revolut elnöke, Martin Gilbert szerint a 2021-es év egy fontos mérföldköve lett a vállalatnak, ami jól mutatja, hogy a növekedésre koncentráló startup-fázist most már felváltja a profitabilitást célzó scale-up fázis.
A vállalat azonban a 2022-es évvel kapcsolatban nem hozott nyilvánosságra éves profitot (vagy veszteséget).
Emögött az állhat, hogy a 2022-es év kifejezetten kemény volt a tech vállalatok számára, a kriptóvilág részleges összeomlását pedig a Revolut különösen fájónak találhatta: 2021-ben bevételeinek harmadát még a kriptovaluta-biznisz adta, tavaly ez 5-10 százalék közötti értékre csökkent.
Tovább terjeszkednének
A 33 milliárd dollárra értékelt vállalat jelenleg 27 millió ügyféllel rendelkezik. 2022-ben megduplázta a dolgozói létszámát: a tavalyi év végével hatezren dolgoztak a londoni vállalatnál. A növekedési célok továbbra is porondon vannak, a Revolut jelenleg az Egyesült Államokba próbál betörni. 2023-ban Új-Zélandon, Indiában, Brazíliában és Mexikóban tervezi elindítani a szolgáltatását.
Borítókép: Nik Storonsky és Vlad Yatsenko, a Revolut alapítói