Itt a következő cseh szereplő, aki meghódítaná a magyar e-kereskedelmet is.
Újabb cseh szereplő érkezett a magyar e-kereskedelmi piacra – a G7 írta meg, hogy elindult a Pilulka.hu, beállva ezzel a térségben, így Magyarországon is egyre aktívabban terjeszkedő, cseh gyökerű cégek sorába (Mall.hu, Kifli.hu, Alza.hu).
Mi az a Pilulka?
A Pilulka jelentése „tabletta”, az online áruház kínálata pedig leginkább a drogériák áruválasztékához hasonlítható.
Hiába utal az elnevezés arra, hogy az üzleti modellben akár gyógyszertári termékek is szerepelhetnének, pillanatnyilag Magyarprszágon online módon nem lehet gyógyszert értékesíteni (viszont étrend-kiegészítőket például igen).
A Pilulka itthon a GLS-sel és a Packeta átvételi pontjaival valósítja meg a szállítást, a kiszállítási idő a legtöbb esetben 1-3 nap közötti, 15 ezer forinttól pedig ingyen szállít rendelést.
Alapítás, háttér, célok
A Pilulka cégcsoport 2013-as alapítású, az alapítók a Kasa testvérpár, Martin és Petr. Az online ágon túl e pillanatban 140 hagyományos üzletük van. A céget 2020-ban vezették be a prágai tőzsdére, és a tervek között szerepel, hogy Németországban is megjelennek.
A Seznam Zprávy cseh lapnak azt nyilatkozta Martin Kasa, a Pilulka vezetője, hogy
- egy-egy új piacra való belépés több tízmillió cseh koronás költséggel jár,
- Magyarország után pár héttel Ausztriában is megjelennek a szolgáltatással,
- a magyar rendeléseket a szlovákiai, az osztrák megrendeléseket pedig a csehországi raktárból szolgálják ki.