A fotósokat, videósokat, valamint a megrendelőiket összekötő Photon 180 millió forint befektetést vont be az MFB csoporthoz tartozó Hiventurestől. 2022-ben Németországra is kiterjesztenék a szolgáltatásukat.
A Photont 2018-ban alapította Volom Sára, aki 2020-ban a 30 sikeres magyar 30 alatt című összeállításunkban is szerepelt. A startup egyfajta közvetítőként működik a fotósok, videósok és megrendelőik között: a felületen a megrendelők kiválaszthatják a számukra megfelelő fotóst vagy videóst a rendezvényükhöz, portréfotózásukhoz vagy streamjükhöz, majd egészen a projekt lezárásáig végigkövethetik a folyamatot.
A Photonnal jelenleg több mint száz fotós és videós dolgozik, a megrendelőik között ott van a Telenor, az Erste, a Prezi és a Mol PB is. A friss tőkéből tovább erősítenék hazai pozíciójukat, de a friss tőkebevonás után a nemzetközi terjeszkedés lehetőségeit is vizsgálják. „A következő évben kilépünk a német piacra, aminek az előkészítése már megkezdődött, jelenleg is van német ügyfelünk” – mondta Volom Sára, a Photon alapító-ügyvezetője.
Lenullázódott a rendezvényipar, mégis dupláztak árbevételben
A startup elég turbulens időszakot tudhat maga mögött. Amíg 2019-ben még a bevételeik 80 százaléka rendezvényfotózásból tevődött össze, 2020-ban ez már 20 százalék alá csökkent, a rendezvényfotós munkák helyett pedig meghatározóvá váltak a videós és streaming szolgáltatások.
Igyekeztek meggyőzni az ügyfeleiket, hogy a lefújt offline eseményeket vigyék az online térbe, ők pedig a teljes folyamatban segítséget nyújtottak.
Ebben az időszakban több nagyobb ügyféllel is bővült a portfóliójuk, köztük a Facebookkal, a SZTAKI-val, vagy például a Supercharge-dzsal. Az online átállásuk olyan eredményes volt, hogy az üzleti tervükben meghatározott célszámokat sikerült túlteljesíteniük. Az árbevételük évről évre, még a kritikus időszakban is legalább a kétszeresére nőtt, ahogyan az ügyfélkörük is.
A német piacon 2022-ben terveznek indulni, de az előkészítés most is zajlik, több német projektet is lezártak már, és jelenleg is van német ügyfelük. „A német piacon még nincs jelen jelentős versenytársunk, egyelőre csak kezdeti fázisban lévő megoldásokkal találkoztunk” – mondta a Forbes kérdésére Volom Sára.
„Azt szeretnénk elérni, hogy a fotózás és videózás kapcsán a felhasználók első gondolata a Photon legyen, hasonlóan ahhoz, mint amikor az ételrendelésről mindenkinek a Wolt jut az eszébe” – tette hozzá.
Borítókéo: Volom Sára, a Photon alapítója. Fotó: Sebestyén László