Pécsről levehetnék a veszteség terhét, a reptér fejlesztése pedig állami bevételeket generálhat – papíron.
Ősszel dönt a kormány a Pécs melletti Pogány településhez tartozó repülőtér állami tulajdonba vételéről – erősítette meg a Népszavának Mikes Éva, a dél-dunántúli régió területfejlesztési kormánybiztos .
Noha a repülőteret 2006-ban bővítették, a fapados légitársaságok – a gépek méretei miatt is – elkerülik, a kisebb repülőgépeket működtető társaságok számára pedig nem vonzó üzletileg a lokáció.
Az önkormányzatnak jelenleg évi 70-75 millió forintos üzemeltetési vesztesége keletkezik a kihasználatlan reptér miatt.
Lehet még nyerő üzlet
Bár aligha valószínű, hogy a repülőtér egy esetleges bővítés után is nyereséget termeljen, az állam számára még lehet vonzó a reptér átvétele – erről Pécs alpolgármestere, Ruzsa Csaba beszélt a lapnak.
A reptérre a már kidolgozott fejlesztési koncepció szerint 10-11 milliárd forintot kelle költeni, ennek részeként nagyobb fapados gépek fogadására is alkalmassá tennék a kifutópályát. Mivel a kisebb repterek csak az önköltségi ár alatti szolgáltatásokkal tudnak vonzani fapados társaságokat, ezért az önkormányzatnak még hitelből sem érné meg felújítani a repteret, itt léphet közbe az állam, ha többségi tulajdonossá válik.
Ruzsa szerint az állami költségvetésnek megtérülhet a bővítés, ugyanis heti egy járattal 150 turista érkezése, az általuk turizmusra költött forintok (illetve eurók) már olyan adóbevételt generálnának, ami összességében megérné a reptér fenntartását.
A reptér például a közeli harkányi fürdőre is építheti forgalmát.
Érdekesség, hogy az elektromos magyar kisrepülőgépet, az Orcát is a Pécs-Pogány repülőtéren tesztelik, erről itt írtunk részletesen.
Kiemelt kép: Pécs-Pogány Repülőtér/Facebook
Új régiós légitársaságot alapítanak Debrecen tőszomszédságában, éleződik a reptéri rivalizálás