Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Párkapcsolati célok: az első randi után egyből világjáró céget csinált két brit

Radha Vyas és Lee Thompson 2012-ben randizott először. Ám amíg mások ilyenkor maximum pillangókkal a gyomrukban mennek haza a találkozóról, nekik egy vállalkozásötlet is jutott. Az amerikai Forbes csinált velük interjút.

Mindketten imádtak utazni, a randin rengeteg élmény került szóba, és negyedik pohár vörösbor után Radha előhúzta a dédelgetett vállalkozásötletét – de kellett még egy kör, hogy azt is elmondja, hol van a rés a piacon. Ebből lett a Flash Pack, a kifejezetten egyedül utazó turistákra specializálódott cég.

A Flash Pack lényegében a hátizsákos turizmus egyik kényelmesebb változata, megtartja ugyan a hátizsákos hangulatot, de a szállás például már sokkal komfortosabb – a célcsoport is inkább a harmincas korosztály, akik már nem elégszenek meg egy matraccal egy padlón.

Az első randi után egy évvel házat vettek, és beindították a ma már 13 millió dollárt érő üzletet.

Az interjúban Radha elmondta: már régóta akart egy saját bizniszt. Harmincas éveiben járó szingli nő volt, a meló halálra nyomasztotta, vágyott arra, hogy kiszakadjon a mókuskerékből, és találkozzon olyanokkal, akikkel hasonló a gondolkodásmódja.  Egy barátja javasolta, hogy lépjen be a számtalan utazócsoport valamelyikébe. Itt figyelt fel arra, hogy ennek a műfajnak két véglete van: a bozótban is elalvó, csóró fiatalokra célzó csoportok, illetve a gazdag nyugdíjasoknak utakat szervező verziók. „Egy pörgős kalandot kerestem, hozzám hasonló korú emberekkel, butik hotelekkel” – mondja. Mivel ilyet nem talált, úgy gondolta, hogy itt az idő megcsinálni.

Az ötlet bejött. Csak nem egyből.

A cég jelenleg 13 millió dollárt ér az alapítók szerint, és évente 300–400 százalékos növekedést ér el. 15 ezer fontos büdzséből indították be a vállalkozást, ebből futotta a weboldalra, meg pár hirdetésre. Az első pár hónap zúzós volt, és fájdalmas. Lassan haladtak, nehezen ment az új ügyfelek meggyőzése, senki sem írt véleményt a cégről, és még a Google-találatok között sem szerepeltek az első oldalon.

Már készültek arra, hogy bedobják a törölközőt, amikor eszükbe jutott Jézus.

„Akkortájt olvastam egy cikket arról, hogy Rio de Janeiróban a villámok kárt okoztak a város felett magasodó Megváltó Krisztus szobrában, és épp javították. Rájöttem, hogy ezek szerint lehetséges bemászni a szobor belsejébe. Azonnal írtam a riói érsekségnek, és elkezdtem győzködni őket, hogy engedjenek be. Szerencsém volt, abban az évben a focivébét Brazíliában rendezték, és rendkívül negatív sajtót kapott az, hogy egy csomó pénzt ölnek a rendezvénybe. Meggyőztem az érseket, hogy tudok fordítani a helyzeten. Az lett a vége, hogy a szobor lábánál még meg is áldott! Felmásztam a szobor tetejére, csináltam egy szelfit, és ezzel meglovagoltam a 2014 két legnagyobb trendjét: a focivébét, meg a szelfizést.

 

Lee Thompson / Fotó: Flashpack.com

 

A fotót elküldtük a sajtónak azzal a szöveggel, hogy „Az első szelfi Jézussal”. Azonnal felkapták. A fotót térítésmentesen használhatta minden médium, cserébe fel kellett tüntetni a vállalkozás linkjét. Két nap alatt 1,4 millió látogatója volt az oldalnak, azonnal átkerültek a Google első oldalára.

A párkapcsolat nem mehet a biznisz rovására: Lee a márkát építi, Radha az üzletet. Hetente tartanak menedzsment-megbeszéléseket, ahol véleményezik a másik ötleteit, és adott esetben meg is vétózhatják azt.

"A legnagyobb kockázat az, ha nem vállalsz semmilyen kockázatot. Egy gyorsan változó világban az egyetlen stratégia, ami biztosan sikertelen, az, ha soha nem kockáztatsz."

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója