Bár Szijjártó Péter korábban arról beszélt, hogy 2026-ban már működhet a külkereskedelmi terminál, most kiderült: 2028-ra lehet üzemképes.
Mi történik? Bár a kormány korábban azt állította, hogy kikötőt vásárolt 2019-ben Triesztben, valójában még csak most kezdik építeni a létesítményt, 50 ezer köbméteres feltöltéssel indul a munka – írja a hvg.hu. És valóban: megkezdődött a trieszti magyar kikötő építése – közölte a MTI-vel Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára még csütörtökön.
Miért érdekes ez? A magyar kormány 2021 januárjára tudta megszerezni a trieszti kikötő terminálját, bár már 2019-ben 11,2 milliárd forintnyi eurót tett bele a trieszti kikötőfejlesztést megvalósító cégbe, az Adria Port Zrt.-be. A HVG már korábban megírta, hogy a kikötővásárlás valójában egy földkoncessziós jog megvételét jelentette, ami egy akkori állapotában használhatatlan rakpartból, kármentesítésre szoruló jogi eljárások terhelte ipari területből állt.
Mit lehet tudni még? Bár Szijjártó Péter külügyminiszter 2022-ben még arról beszélt, hogy 2026-ban már működhet a terminál, Magyar Levente most már azt ígérte, 2028-ban működik majd teljes kapacitással a trieszti kikötő, és kiszolgálja a magyar áruexportot.