A Rock Home ügynökei papírmentesen, táblagépekkel dolgoznak majd, az új iroda aktív lesz a közösségi médiában is.
Élményalapú képzéssel, egyedi IT-megoldásokkal és a közösségi médiában rejlő lehetőségekre építve lép piacra a Kövesdi Marcell ingatlanszakértő és Oszkó Péter, startupbefektető által alapított Rock Home ingatlanügynökség, amely mihamarabb országos ingatlanközvetítői hálózat kiépítését tervezi – tudatták a Forbes.hu szerkesztőségével az alapítók. Céljuk a hazai ingatlanközvetítés megreformálása “annak érdekében, hogy valóban hozzáadott értéket nyújthassanak a vevőknek és az eladóknak egyaránt”.
Az ingatlanügynökség két alapítója: Kövesdi Marcell a Házbank ügyvezető igazgatójaként több évtizedes ingatlanos tapasztalatát hozta csapatával együtt, míg az Oszkó Péterhez tartozó OXO Properties kockázati befektetőként szállt be az ingatlanközvetítésbe.
„A piac robbanásszerű növekedése nemcsak az általános ingatlanbefektetésnek kedvez, hanem kiváló lehetőséget kínál a támogató szolgáltatások fejlesztésére is” – mondta el Oszkó. Mindkettőjüket személyes tapasztalatok is motiválták az együttműködésben, hiszen eladóként és vevőként egyaránt ráláttak a hazai ingatlanértékesítés folyamatának problémás pontjaira.
A most induló ügynökséggel ezekre szeretnének hatékony, – mint írják – Magyarországon úttörőnek számító megoldásokat kínálni, amihez folyamatosan keresik partnereket, és a nagyobb irodák mellett a független közvetítőket is tárt kapukkal várják. A Rock Home
egy év alatt mintegy 5800 ingatlan adásvételét tervezi lebonyolítani, 3,5 százalékos, összesen 2,5 milliárd forint összegű jutalékért.
A cég várakozásai szerint a következő egy évben a lakossági ingatlaneladások száma 3 százalékkal nő és eléri a 155 00 eladott ingatlant.
A pénzügyminiszterség után Oszkó Péter az OTP kockázati tőkealap-kezelőjét vezette, majd megalapította saját befektetési cégét, az OXO csoportot.
A nemzetközi gyakorlatot követve papírmentes irodák létrehozásával teszi gyorsabbá és kényelmesebbé az értékesítést az iroda, a munkatársak pedig tabletet kapnak, így a szerződések, nyilatkozatok elektronikusan készülnek és így is írják őket alá. A közvetítő táblagépen veszi fel a hirdetéseket a helyszínen, az alaprajzok pedig az applikáción keresztül akár 6 perc alatt is elkészíthetők. Az árazás szintén elektronikusan történik, és az eladás során az ármaximalizálás jelenti a fő prioritást.
Miért lesz ez nagyon innovatív?
A közvetítők képzése szintén a legjobb külföldi gyakorlatok alapján fog történni. Nagy figyelmet fognak fordítani a személyes interakciók fejlesztésére, valódi élethelyzetek szimulációjára, a hatékony kommunikációra. A képzés lexikális részét saját fejlesztésű szoftver biztosítja, amely login kérdések formájában tartja frissen a kollégák ismereteit. Akárhányszor belépnek a Rock Home ügyviteli rendszerébe, három, valós helyzetet idéző kérdés teszteli őket – hiszen bármikor megkérdezheti például egy ügyfél, hogy hány százalék az illeték. A rendszer algoritmusa a válaszolóra szabja az oktatási anyagokat, így ki-ki a gyengébb területének megfelelően részesül extra oktatásban, legyen szó műszaki, jogi vagy lokális kérdésekről.
Az értékesítők szakmai Facebook-profiljukkal már az első találkozás után online síkra is kiterjesztik a kapcsolatot az ügyféllel, így amellett, hogy Messengeren bármikor elérhetőek, rendszeresen meg tudják osztani a későbbiekben a Rock Home ingatlanpiacról írt könnyedebb cikkeit is. Magyarországon több mint 5 millióan aktívak a közösségi médiában és átlagosan napi másfél órát töltenek a Facebookon.
Az ingatlanpiaci boom miatt amúgy más szereplők is megjelentek a piacon innovatív megoldásokkal, elsősorban a lakás- és/vagy albérletkeresőket célozva.
A lakáskeresők az okostelefonjukkal spórolhatnak százezreket
Hosszú távra adnám ki a lakásom. Hogy találjak jó bérlőket?
Borítókép: Oszkó Péter a Forbes Flow üzleti fesztiváljának szekciójában 2017-ben. // Forbes archív