Antonio García Martínez gyorsan beszél, saját szavába is belevág, mindenről van véleménye. A Facebook egyik igazgatója, aztán a Twitter tanácsadója volt. Vele beszélgettünk, az eredmény a Forbes Next nyári különszámában olvasható. További témák itt. A Forbes Nextet már megtalálod az újságosoknál és megrendelheted online! Ezt a különszámot előfizetőink a következő havilappal együtt automatikusan kézhez kapják.
Antonio García Martínez nem hétköznapi ember: otthagyta a PhD-ját, pénzügyi multinál dolgozott, alapított egy startupot, amit aztán megvett a Twitter, ő meg szépen elment a Facebookhoz, és hirdetési igazgató lett. Neki köszönhetjük a minket mindenhova követő reklámokat (aki nézett már életében egyszer terméket bármilyen webshopban, az tudja, miről beszélek), de nem gondolja úgy, hogy emiatt, vagy azért, ami azóta a Facebookkal és a világgal történik, felelős lenne.
Címlap: Magda Péter és Vajda Viktor / Umbrella
A Cambridge Analytica sztorija szerinte bullshit, a hirdetésekre épülő üzleti modellel (és internettel) pedig nincs baj. Brainbaros, világvégéről szóló előadása után interjúztunk vele: úgy látja, a társadalmi kérdésekre nem figyelő technológiai forradalom szétszedi a világot. Ő pedig nem maradt tétlen: távoli szigetre költözött, jurtát épít és saját fegyverével lövöldözik.