A kiszállítással foglalkozó amerikai óriás, a DoorDash bejelentette, hogy felvásárolja a magyar piacon is jelenlévő ételkiszállító startupot, a Woltot.
7 milliárd euróért (azaz 2500 milliárd forintért) felvásárolják a 23 országban jelenlevő, 4000 alkalmazottal rendelkező étel- és az utóbbi időben egyre több áru kiszállításával foglalkozó technológiai céget, a magyar piacon is jelenlévő Woltot.
A Woltot 2014-ben Finnországban alapították és nagyon gyorsan megindult a nemzetközi terjeszkedés útján, összesen 850 millió dollárt vont be befektetőktől: a legnagyobb körét idén januárban zárta, akkor az Iconiq Growth vezetésével szálltak be befektetők összesen 530 millió dollárral.
A tavaly év végén tőzsdére lépő, on-demand kiszállítással foglalkozó DoorDash-nél sem unatkoznak, idén ez a második akvizíciójuk, összesen a hatodik felvásárlásuk. Az üzletet 2022-ben zárhatják majd le (hatósági jóváhagyásra is szükség lesz).
„A DoorDash elképesztő vállalkozást épített fel a világ egyik jelentősebb piacán, míg mi egy kis országból jövünk, és nagyon gyorsan kellett elsajátítanunk a terjeszkedés művészetét. – mondta a Wolt ügyvezető igazgatója, egyben társalapítója, Miki Kuusi – A DoorDash-sel való ismerkedésünk alatt megtanultuk értékelni a számos különbséget csapataink, kultúráink és cégeink között, mivel mindkét vállalat hasonló körülmények között növekedett. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy összevonjuk erőinket, hogy valami még nagyobbat hozzunk létre.”
Nagyot nyertek a pandémián, növekednek és persze veszteségesek
A pandémiás időszak egyik nagy nyertese volt az amerikai logisztikai óriás, a DoorDash, amely eszeveszett növekedésben van. A 2013-ban alapított technológiai cég Amerikában, Kanadában, Ausztráliában és Japánban van jelen, 7000 várost köt össze szolgáltatásaival. Ételkiszállítással kezdték, de egyre több mindent szállítanak, a Wolthoz hasonló futárcég, ami egy okostelefonos applikáción keresztül érhető el.
A most záruló negyedévben a DoorDash 1,3 milliárd dolláros forgalommal zárt, ami éves alapon még mindig 45 százalékos bővülés, de a növekedési ütem csökkenése mutatja, hogy a járványügyi korlátozások enyhülnek. Nem meglepetés, hogy profitot nem realizáltak a szeptember végén záródó negyedévben, 101 millió dollár volt a veszteség, nagyjából annyi, mint a megelőző negyedévben.
A társaság nagyot nyert a járványügyi lezárásokkal, az elmúlt két évet nézve negyedévről negyedévre rendre nőtt a forgalma.
A profitabilitást egyelőre beáldozták a piacszerzés és a növekedés oltárán.
Miki Kuusi csatlakozik a DoorDash menedzsmentjéhez és a nemzetközi csapatot fogja vezetni, a terjeszkedés és a termékfejlesztés felgyorsítását várják tőle. Személyesen Tony Xu-nak, a DoorDash alapító-vezérének fog majd riportolni.