Nemzetközi befektető veszi meg a budapesti székhelyű Partner in Pet Foodot, több tízmilliárdos üzletről lehet szó. Az egész állateledel-piacnak jók a növekedési kilátásai, csak idén már több mint egy tucat cégfelvásárlás történt.
A múlt hónap végén jelentették be, hogy megveszik a piacvezető magyar állateledel-gyártó céget, a Partner in Pet Foodot (PPF), tudtuk meg az állateledel-piaccal foglalkozó szaklap, a Petfood Industry nyomán. Nem verték nagy dobra az üzletet, pedig a piac egy meglehetősen nagy szereplője cserélt gazdát. A vevő egy angol székhelyű nemzetközi befektetővállalat, a Cinven. Az akvizíció összegét nem hozták nyilvánosságra. Több tízmilliárdos üzletről lehet szó, legalább is a magyar cégadatok és a csoport által nyilvánosságra hozott adatok alapján úgy tűnik, hogy ez az üzlet még az év elején bejelentett Balabit-felvásárláson is túltehet.
A PPF az európai állateledel-piac egyik jelentős szereplője, 1999-ben alapították Budapesten.
Mára több mint 1400 embert foglalkoztat a cégcsoport, 9 gyártóegységen szerte a kontinensen, Magyarországon kívül Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban és Hollandiában, ahol évi 450 ezer tonna tápot gyártanak, csoportszinten pedig 265 millió eurós (83 milliárd forintos) bevételt értek el.
A termékpalettájuk lefedi a fontosabb kutya- és macskaeledeleket, száraztáptól kezdve a speciális, prémium termékekig, melyeket 38 országban értékesítenek.
A Cinven egyik igazgatója, Matteo Corá a sajtóközleményben elmondta, hogy “az európai állateledelpiac az egyik legvonzóbb befektetési terület a tágabban vett fogyasztószektoron belül.” Rámutatott, hogy a “PPF üzletileg kiemelkedően sikeres, és további organikus növekedési lehetőségekkel a láthatáron, a gyártási kapacitás és a termékfejlesztés jobb kihasználásával, és akár további akvizíciókkal”.
Balogh Attila, a PPF vezérigazgatója és partnere pedig örömét fejezte ki, hogy az üzletnek köszönhetően esélyük van tovább terjeszkedni, új termékeket kínálni és szélesebb vevőkört kialakítani.
Nagy biznisz a kutyatáp
Az állateledelek piaca csak Európában 23 milliárd eurót tesz ki, és a távlati kilátások is kecsegtetők: egyre többen tartanak háziállatokat, és ezen a piacon is érzékelhető a trend, hogy egyre inkább családtagnak tekintik, és ez a táplálásukban is látszik.
A gazdák jobban odafigyelnek, milyen összetételű tápot vásárolnak kedvenceiknek, nyitnak a prémium és a speciális (például ivartalanított állatoknak kifejlesztett) termékek felé.
A szektornak különösen aktív volt a 2018-as év, április közepéig 14 felvásárlást vagy összeolvadást számolt a Petfood Industry, ezek között több olyan is volt, hogy emberekre fókuszáló élelmiszeripari cégek vetették meg a lábukat az állatok piacán.
Borítókép: Unsplash