Orbán Ráhel szerint Budapesten már rég nem a turisták számán, hanem összetételén kell dolgozni. A BDPST Group kreatív igazgatója arról is beszélt a vonzó tényezők között, hogy vannak a stadionjainkat akár háromszor is megtöltő sztárelőadók is.
Cikkünk frissült: cikkünk első verziójában tévesen azt írtuk, Orbán Ráhel Azariah-ra utalhatott a stadionjainkat akár háromszor megtöltő sztárelőadók említésekor, de a podcastot végighallgatva kiderült, a Coldplay-re gondolt.
Mi történt? Orbán Ráhel interjút adott a turizmus.com-nak, ahol mint a BDPST Group kreatív igazgatója beszélt egy podcastban turisztikai kérdésekről. Több, most is emlegetett témáról már korábban beszélt egy közel-keleti luxusmagazin hasábjain, ahol Budapestet ajánlotta az utazásra nyitott térségbelieknek.
Mit mondott Orbán Ráhel?
- Úgy látja, a klasszikus nyugat-európai úti célok megdrágulása miatt egyre többen keresik a rejtett kincseket, ez helyzetbe hozhatja a luxusszínvonalat megfizethető áron kínáló budapesti szolgáltatókat.
- Az évről évre egyre jobb számokat produkáló Budapesten már rég nem a turisták számán, hanem azok összetételén kell dolgozni, hogy fővárosunk ne csak olcsó desztinációként és bulihelyszínként éljen a köztudatban
- „Kellenek a hátizsákos turisták, de figyelni kell, hogy nyissuk az ollót, és teret engedjünk más célcsoportok számára is”, mondta
- Az épített örökség és a Duna mellett fontos, már kiforrott pillére a vonzerőknek a gazdag szállodai kínálat és a rendkívül változatos éttermi paletta, ezek sokszínűsége versenyelőnyt biztosít Prágával és Béccsel szemben
- Rengeteg kulturális intézményünk van, köztük az olyan kicsi és könnyen befogadható gyöngyszemek, mint a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ. „A stadionjainkat akár háromszor is megtöltő sztárelőadók, valamint a Forma-1 szintén alkalmas a jól költő turisták vonzására” – sorolta Budapest erősségeit.
- Orbán Ráhel szerint hiányzik viszont Budapesten a luxusvásárlás lehetősége, és ez nemcsak magát a fogyasztást, de a vásárlási élményt, a kirakatnézegetést, a szép üzletek felkeresését is magába foglalja. A lehetőség bizonyítottan meghosszabbítaná a tartózkodási időt és jelentős pluszbevételt jelentene a szolgáltatók, valamint az ország számára – emelte ki.
Kontextus. Május végén néhány napig Budapesten szórakozott egy nemzetközi influenszercsapat közpénzen. A Magyar Turisztikai Ügynökség meghívására érkeztek, hogy megmutassák, sok-sok pénzből mi mindent lehet itt látni. Például Tiborcz István-féle BDPST Group érdekeltségébe tartozó helyszíneket.