Az omikron a Wizz Airt is megütötte: harmadik pénzügyi negyedévük utolsó felében már ismét érezték a vírushatást, veszteségük meghaladta a 213 millió eurót. A magyar diszkont légitársaság azzal számol, hogy februárban és részben márciusban is maradnak az utazási bizonytalanságok a pandémia miatt.
A Reuters írta meg, hogy az omikron valószínűleg a negyedik negyedévre is rányomta a bélyegét: a Wizz Air erre az időszakra még a harmadik negyedévesnél is nagyobb mínusszal számol. Ezzel nincsenek egyedül, az elmúlt évben több európai légitársaság is ugyanebben a helyzetben találta magát, mert a lezárások jelentősen megemelték a költségeiket.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója azt mondta, a cég igyekszik csökkenteni a kiadásokat, de új résidőkiosztást (ez mondja meg, hogy az adott repülőtéren milyen időszakokban landolhat és szállhat fel gépeivel az adott légitársaság) is igényeltek annak érdekében, hogy
lépéselőnnyel induljon más diszkont légitársaságokkal, például a Ryanairrel és easyJettel szemben, ha végre ismét beindul az üzlet.
Váradi szerint változásra már most is lehet számítani, mivel a brit kormány hétfői enyhítési bejelentése után megnőttek a foglalások. A cég úgy számol, hogy augusztusban és szeptemberben 50 százalékkal magasabb kapacitással működnek majd, mint a pandémia előtti 2019-es szezonban. „Erős foglalási hullámra számítunk a következő hónapokban” – mondta Váradi.
A Ryanair a hónap elején azt mondta, ők is bizakodva tekintenek a következő időszakra, mivel az omikron enyhülése miatt növekedő utazási kedv várható.
Váradi azt is megjegyezte, hogy a költségeik növekedtek az üzemanyagárak, bérek és a szabályozás változásai miatt, így hamarosan muszáj lesz növelniük a jegyárakat. Miközben a Ryanair az alacsonyabb rendelkezésre álló kapacitás (például légitársaságok csődje okán) miatt számol áremeléssel,
Váradi inkább arra számít a következő három-hat hónapban, hogy bőven lesz annyi hely, amivel ki tudják szolgálni az utazókat.
Szerinte 2022-ben a kérdés az lesz, melyik légitársaság tudja a legjobb árat ajánlani, miközben az egyre növekvő inputköltségekkel próbálnak zsonglőrködni.