Egyelőre csak a csehországi Pilzenben tesztelik a dolgot, de ha sikeres, terjeszkednek. A partnerük már itt van a magyar piacon is.
Okoslogisztikai szolgáltatásokat tesztel közösen a Penny és a DoDo. A vásárlók akár három nappal előre is leadhatják rendelésüket a Penny webáruházában, amelyet akár két óra múlva, otthonukban át is vehetnek a DoDo futárjaitól.
A szolgáltatás elindításához a DoDo saját alkalmazást fejlesztett, amely lehetővé teszi, hogy a megrendeléseket a legközelebbi Penny üzletben egy futár állítsa össze, aki aztán ki is szállítja a kiválasztott termékeket. A webáruházi rendelések így nem okoznak fennakadást az üzletlánc működésében.
A fuvarozóra bízott áruösszeállítással könnyebben és gyorsabban léphetnek be a kereskedők az online kereskedelembe.
Elsőként a csehországi Pilzenben tesztelik a szolgáltatást, ezt követően pedig szeretnék azt olyan további városokban is elérhetővé tenni, ahol a Penny üzletlánc megtalálható. A DoDo jelenleg több mint 1800 futárt foglalkoztat, a vállalat autóflottája több mint 800 CNG-üzemű járműből áll.
A DoDo jelenleg szinte egész Csehország területén jelen van mesterséges intelligencia alapú logisztikai szolgáltatásaival. A vállalat idén májustól Magyarországon is elindította futárszolgáltatásait, ezen kívül Szlovákiában és Lengyelországban is végez kiszállítási feladatokat.
A gyorsan növekvő cseh startupról itt írtunk részletesebben.
Borítókép: DoDo