Tíz mikulás, a rendszerváltás szele és Amerika is kellett, hogy a Sápi család medencebiznisze hetven fővel és két külföldi leányvállalattal ünnepelhesse jövőre a harmincadik születésnapját. Az első medencét még Sápi Miklós, az alapító építette egy grófnő udvarán, ma már kizárólag kereskedéssel foglalkozik az Aqualing. Nyáron medencéket, télen karácsonyi dekort árulnak. Teljes történetük az októberi magazinban található – ajánló.
A rendszerváltás után Sápi Miklósnak egy ohiói rokonlátogatás adta a vállalkozásötletét. Miklós unokaöccse az amerikai álomnak megfelelően autógyári fizetéséből is megengedhette magának a kerti medencét. „Ugyan életemben nem építettem medencét, úgy gondoltam, belevágok, a rendszerváltás után ennek itthon biztos, hogy lesz piaca” – gondolta, és igaza lett.
Az Aqualing tavalyi árbevétele 2,7 milliárd forint, adózott eredménye 150 millió forint volt. Jövőre, a cég harmincadik születésnapjára új telephelyet építenek, és 4 milliárd forintos árbevételre számítanak.
A tavalyi bevételből a saját boltok, az áruházláncok és a webáruház egyaránt egyharmadot tettek ki, idén a vírushelyzet az online eladások felé billentette a mérleget. A januártól májusig tartó időszak online forgalma két és félszerese volt az egy évvel korábbinak, tavasszal ugyanis olyanok is vásároltak kerti medencét, akik egyáltalán nem tervezték.
A vásárlók a harmincezer forintos puhafalú medencékből az egymillió forintba kerülő famedencékig mindent vittek. Sokan nyaralás helyett költöttek erre.
A hirtelen extra keresletet az Aqualing is megérezte, május végén már az ő beszállítóik sem tudtak többet behozni az országba. Sápi István, a fiatalabb örökös szerint a ház és az autó után szinte mindenkinek a kívánságlistáján van a medence is.
Arról, hogyan váltott a Sápi család a medenceépítésről kereskedelemre, mi köze néhány chicagiói mikulásnak a cég sikeréhez, és miért nem éri meg a közfürdőépítés az októberi magazinban olvashatsz. Lapozz bele!