Az új iroda mellett megduplázza a kínai projekteken dolgozók számát az autóipari szoftvereket fejlesztő NNG, és ingyenes kínai nyelvtanfolyamokkal képzi a dolgozóit.
A startupból lett globális autóipari szoftverfejlesztő Shanghajban nyit új fejlesztőközpontot 50 fős csapattal. A termékfejlesztést továbbra is a vállalat magyar központjában végzik majd, a kínai csapat a lokalizációval fog foglalkozni, hogy a terméküket a helyi igényekre szabják.
A navigációs rendszeréről ismert cég számára eddig is fontos piac volt Kína, öt autógyárnak – például DongFeng Renault-nak – fejleszt helyi megoldásokat.
A vállalat ügyvezetője, Giles Shrimpton kiemelte, hogy a személyre szabás és a vásárlók megértése a kulcs a zárt kínai piacon való érvényesüléshez.
Ennek érdekében az NNG duplájára növeli a Kínával foglalkozó kollégáinak számát, és a területen dolgozóknak ingyenes kínai nyelvtanfolyamokat biztosítanak.
Kína hatalmas és növekvő piac az autóiparban is: idén 29,1 millió autót fognak itt eladni – ez nagyjából a háromnegyede a teljes amerikai és európai értékesítésnek. Ráadásul várhatóan még idén Kína válik az infotainment második legnagyobb piacává (8,09 milliárd dollár) és itt értékesítik majd a legtöbb beépített navigációt is. Emellett a regionális exportra készített autók száma szintén kiemelkedő, így közvetve a délkelet-ázsiai, közel-keleti és dél-amerikai régiókba is eljut az NNG navigációs rendszere.
A cégnek határozott víziója van az autóipari digitalizációról, ezért ők már inkább infotainmentről beszélnek, mint autós navigációról. Korábban volt szerencsénk belesni a cég budapesti fejlesztőközpontjába, ahol azt találják ki, milyen digitális élmény lesz autózni pár év múlva.