Az Oszkó-féle OXO csoport csavart egyet a jól ismert startup pitch versenyek menetén: most a befektetők küzdenek majd a cégek kegyeiért.
Rendhagyó startup programot szervez az Oszkó Péter nevével fémjelzett OXO csoport április 4-én, a SMART konferencia keretén belül. Ezúttal nem vállalkozások fognak versenyezni befektetők előtt, hanem fordítva: nemzetközi befektetőcégek utaznak Budapestre, hogy „eladják” magukat hazai startupoknak.
„Igyekszünk megmutatni a hazai technológiai startup közösségnek, hogy aki jól választ befektető partnert, az milyen széleskörű támogatást és tapasztalatokat kaphat az elképzelései megvalósításához. ” – harangozta be a startup szekció teljes programját Oszkó Péter, az OXO csoport vezetője.
Budapest startup főváros? Nincs rá feltétlenül szükség
A dedikált startup szekció mellett szó lesz arról is, hogy a startup építés nem országokról, hanem városokról szól, legalábbis a régiónkban. Bizonyos vélemények szerint nem feltétlenül kell Budapestnek önmagában startup központtá válnia, sokkal fontosabb lenne, hogy a térség nagyvárosaival együtt tudjon olyan egységet létrehozni, ami erőteljesebb jelenlétet biztosít a globális porondon
„A hazai startup ökoszisztéma egyik hiányossága, hogy nincs fókusz, nem lehet kijelenteni, hogy Budapest bizonyos területen a legjobb, hogy itt vannak például a legjobb AI (mesterséges intelligencia) vagy FinTech startupok. Nem vagyunk startup központ, de nem is biztos, hogy azzá kell válnunk, sokkal fontosabb lenne, hogy régióként legyünk meghatározóbbak, hogy a térség jelentősebb városaival együtt tudjunk egy egységet létrehozni, ami globálisan sikeresebbé tesz minket” – véli Kovács Péter, a Budapest Startup Safary és a Central European Startup Awards alapítója, aki szintén előad majd a konferencián.
Az OTP Bank által szervezett szekcióban a fintech startupok és innovációk bemutatása lesz a fókusz. A tematika keretében azt vizsgálják, hogy a pénzügyi szféra számára milyen pluszt adnak ezek a vállalkozások, hogyan tehetik könnyebbé a mindennapi pénzügyeket, vagy éppen befektetéseket. Az OTP Bank maga is intenzív innovációs tevékenységet folytat: saját alapítású fintech cégekbe ruház be, másrészt startup akcelerátor programot alapított – melyekről szintén szó lesz az eseményen.
Agyondolgozzák magukat a hazai startupperek?
A SMART-on szó esik arról is, hogy a startupper lét egyfajta divattá vált hazánkban is, amit sok esetben jellemez a „munkaalkoholizmus”, azaz, hogy a sikert hajhászva a magyar vállalkozások is hajlamosak napi 12-14 órát dolgozni, és emellett kevesebb figyelmet szentelnek a családi és baráti kapcsolataiknak. A téma kapcsán Biás Csongor, a Booom termékstúdió vezetője, a Mozaik és a Design Terminal korábbi vezető munkatársa tart előadást a konferencián.