A Hell által fizetett influenszerek a konkurencia tartalma alatt is megjelentek. Miért posztolja azt egy rakás celeb, hogy „nincs benne aszpartám”?
Miller Dávid előadó, tévés műsorvezető, tavalyi 30/30 listánk egyik szereplője fizetett posztban kérdezte követőit az Instagramon, hogy kinek mi a kedvenc Coca-Colája a – mondjuk úgy – általa preferált Jack Daniel’s verzió után. Már amennyire beszélhetünk kedvenc termékről egy fizetett influenszerposztnál, de ez most lényegtelen.
Bizonyos tekintetben fontosabb történés, hogy a posztja alatt újabb celebek jelentek meg:
Lakatos Márk és Rácz Jenő, akik szimplán annyit kommenteltek a kérdésre, hogy „Xixo”.
Valószínűleg nem szövegértelmezési problémájuk van, ha rámegyünk a két celeb profiljára, láthatjuk, hogy az elmúlt napokban ők is közzétettek fizetett tartalmat a Hell Energyhez tartozó üdítőmárka zérókólájáról.
Amúgy miért?
Hogy mi ennek a médiatörténeti hírnek a lényege? Az, hogy a közelmúltban az energiaital- és üdítőóriás masszív influenszerkampányt indított – amúgy sok éve létező – termékükre, a magyar influenszer- és celebvilág apraja-nagyja kiposztolta hirdetésben, hogy Xixo zérókólát iszik, mondván, nincs benne aszpartám.
Természetesen arra a hírre csapott le a gyártó, hogy az Egészségügyi Világszervezet a múlt héten hivatalosan is bejelentette, hogy
a cukormentes üdítőkben használt népszerű édesítőszer, az aszpartám „lehet, hogy rákkeltő”.
Értsd: a Nemzetközi Rákkutatási Ügynökség négyszintes rendszerében a harmadik legalacsonyabb kockázati csoportba sorolták, ami alatt már csak az emberre nézve nem rákkeltőnek sorolt anyagok csoportja található.
A Hell marketingosztálya nyilván lecsapott rá, hogy a Xixo zérókóla összetevői között nincs ott az aszpartám – igaz, van helyette más, mint a szintén gyakori, szukralóz nevű mesterséges édesítőszer. Ez egy friss tanulmány szerint a sejtjeinkben lévő DNS-ben is kárt tehet, az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság eleve alacsony küszöbértéket pedig a hivatkozott tanulmány alapán napi egy szukralózos üdítő is átlépheti.
TikTok-videós elemzésében Wolf Gábor marketingszakember körülbelül húszmillió forintra becsüli a Xixo-féle influenszerkampány költségét. Aprópénznek tűnik ezaz évek óta komoly állami hátszélnek örvendő italgyártónak – és simán lehet, hogy látható hatása lesz az egyébként vitathatlanul jól időzett reklámfogásnak a Hell amúgy is brutális számaira. A cég a tulajdonosoknak – akiknek egy negyedik éve hatályban lévő, ideiglenes bírósági döntés értelmében továbbra sem írhatjuk le a nevét – 2022-re 1,2 milliárd forint osztalékot fizetett ki.