Lényegében egész Európában egyedüliként terjeszkedik a Wizz Air: a milánói Malpensával rámászik a Ryanairre és az Easyjetre, az új útvonalak mellett Cipruson is bázist nyit.
Nagy napja volt csütörtökön a Wizz Airnek: miközben az Easyjet brutális elbocsátásról és komoly kapacitáscsökkentésről számolt be, a Wizz két új bázissal és még néhány új útvonallal rukkolt elő.
A legnagyobb hír az, hogy Milánó fő repterén, Malpensán alapít bázist a cég. London után ez lesz a Wizz második bázisa Nyugat-Európában, előtte nem lépett túl Közép-Kelet Európán. Malpensa egyrészt hatalmas vonzáskörzettel rendelkezik, másrészt két nagyon gyenge légitársaság ott a legnagyobb játékos. Az Alitalia rég bedőlt volna állami segítség nélkül, az Easyjetnek – amelynek saját terminálja van Malpensán, csak ő repül onnan – pedig a mostani válság tett be durván. Békeidőben kis profitmarzzsal elketyeg, de most nagyon nehéz helyzetbe került, nincs mögötte állam, helyette az alapító és a menedzsment háborúskodik egymással.
A Wizz Air júliusban indul Malpensán öt géppel, az útvonalak nagy részével rámászik az Easyjetre és a Ryanairre.
Két gépes bázissal bemegy Ciprus legnagyobb repterére is a Wizz, onnan a két görög nagyváros mellett főleg nyugat- és észak-európai turistajáratokat üzemeltet majd. Utóbbiak nagyrészt új útvonalak, más nem repülte őket, illetve csak charterekkel. Ráadásként Londonból is bedobtak még néhány útvonalat a britek kedvenc spanyol célpontjaira, ezzel egy komolyan versengő piacon próbál pozíciókat szerezni a Ryanairtől, Easyjettől és Jet2-tól.
Elképesztő, hogy miközben a légi közlekedés története legsúlyosabb válságát éli, a Wizz Air hatalmas léptekkel rohan előre és piacszerzésre használja ki a krízist. Lényegében egyedüliként egész Európában.