Az újranyitó Seattle-ben indítja el a Feastfox az étteremajánló platformjának éles verzióját.
Elindul Seattle-ben a nyilvános étterem- és ételajánló oldalával a Feastfox – közölte a Forbesszal az egyik legforróbb magyar startup alapító-CEO-ja, Petz Dániel.
„A koronavírus okozta káosz Amerikában is megnehezíti mind az éttermi látogatók, mind az éttermek dolgát – magyarázta az indulás kapcsán Petz Dániel. Mi ebben most kulcsszerepet tudunk játszani, és segíteni tudjuk a két fél egymásra találását.”
A Feastfox olyan étteremajánló szolgáltatást nyújt, ami néhány kérdés megválaszolása után milliónyi bemenő adat alapján (Yelp-kritikák, Tripadvisor-értékelések, stb.) személyre szabottan ajánl nem csak vendéglátóhelyet, hanem konkrét ételt és menüsort is, mellette az árával.
Az éttermeknek ezért nem kell fizetni, a fogyasztók havi díjas előfizetéssel (MRR) kaphatnak hozzáférést a Feastfox rendszeréhez. Fontos kihangsúlyozni Petz szerint, hogy ezzel a modellel tudják biztosítani, hogy objektív ajánlást adjanak a felhasználóknak, nem fogadnak el pénzt az vendéglátóhelyektől az előresorolásért.
A bevezetés alkalmával most augusztus 31-ig elengedik az előfizetési díjat.
Az étteremajánló mobil- és webalkalmazást fejlesztő cégről már korábban is írtunk. Petz Dániel a Stanford Egyetemen végezve indította el a vállalkozást Varga Endrével, a dél-afrikai pénzügyi szakember Stuart Murless-szel, valamint az olasz Mattia Ferrinivel, aki a hedge fund iparágban dolgozott adatelemzőként, és korábban a Grouponnál volt Petz kollégája.
Először a dél-afrikai Fokvárosban indultak el, amit tanulási piacnak tekintettek. Itt még egy másik üzleti modellel próbálkoztak: olyan platformot fejlesztettek, amivel az éttermek több embert tudnak becsábítani az utcáról, a cél a kihasználtság növelése volt speciális ajánlatokkal és dinamikus fizetési rendszerrel.
A startup most új szakaszba lépett, áttette stratégiai fókuszát a dél-afrikai tesztpiacról az Egyesült Államokba. November óta tesztelték új terméküket, ehhez kapcsolódóan megduplázták a csapatot (12 főre), elsősorban Budapesten vettek fel mérnököket a magyar fejlesztőközpontba. Az újítást már korábban élesítették volna, de az éttermek bezárása miatt ezt elhalasztották addig, amíg Amerikában is újranyitnak a vendéglátóegységek.
[ngg src=”galleries” ids=”225″ display=”basic_imagebrowser”]
Petz Dániel a 2020. júniusi Forbes magazinban megjelent legfrissebb startupjelentésben úgy nyilatkozott: a Feastfoxnál arra építenek, hogy a koronavírus és a bezárkózás miatti válságban hónapok alatt tűnnek el, alakulnak át régen berögzült fogyasztói szokások. Ez pedig jó alkalmat teremt arra, hogy az újrarendeződést kihasználva betörjenek a piacra. A Szilícium-völgyben edzett befektetőikkel és szakértőikkel azon dolgoztak az elmúlt hónapokban, hogy a lehető legjobb pozícióban vágjanak neki az újranyitáskor a vendéglátós IT-megoldások piacán.
A vendéglátóegységek a hónapokig tartó zárva tartást követően mindenhol a túlélésért küzdenek, ilyenkor különösen nagy érték lehet, ha az újranyitás során stabil vevőkört tudnak kialakítani, a Feastfox pedig ezt a lehetőséget kínálja nekik.
Nyitókép: Orbital Strangers archív