A Varrodesignt kérte fel az Italiana Hotels a Comói-tónál található ikonikus szecessziós műemlék teljes felújítására, az épület koncepciójának és működésének újragondolására. A tó feletti sziklán magasló hotel, melyben amerikai és olasz filmsztárok is rendszeresen megszálltak, az utóbbi évtizedekben elhagyatottan állt.
Szecessziós műemlékből modern műalkotás
Mindenki, aki járt már Comóban, ismeri a Brunatéba vezető funicolare-t, azaz a hegyre vezető siklót, melynek tetején, egy sziklaszirten évtizedekig egy üres szecessziós épület áll. A szálloda épületét Achille Manfredini milánói építész tervezte 1908-ban, és a milánói polgárság népszerű üdülőhelye volt éveken át. A 20. század közepén olyan amerikai sztárok szálltak meg itt, mint Marlon Brando, majd az épületet az 1960-as években a transzcendentális meditáció guruja, Maharishi Mahesh Yogi vásárolta meg. Az 1970-es évek óta többször is történtek próbálkozások az épület helyreállítására, de mégis sokáig elhagyatottan állt, sőt egy alkalommal tűz is kiütött benne, mielőtt az olasz szállodákat üzemeltető Italiana Hotels-hez került.
Varró Zoltánra egy budapesti munkája, az Aria Hotel kapcsán figyelt fel Emilio Polillo firenzei üzletember, a hotel csoport tulajdonosa, aki akkor már 6 éve keresett belsőépítészt az épület helyreállításához.
Ahogy Varró látja a hotelt
Varró Zoltán belsőépítész és csapata, a Varrodesign a 6 emeletes, 80 szobás hotel régi csillogását tervezi visszahozni. A design koncepcióban szerepet kapnak Uzsay Márton festőművész festményei is, aki hamarosan a 10 óriás képből álló L’Aqua Della Vita sorozatát szállítja a Comói palotába.
A Varrodesign a tervezés során megvizsgálta, hogy mi mozgatja azokat a vendégeket, akik a Comói-tóhoz mennek nyaralni. A designban végül hangsúlyos szerepet kapott a víz, a hegyek, a kertek, a felhők, és a Comói kertekben gyakori páva szimbóluma.
A tervezők elképzelésében elmosódik a kint és bent határa: a beltért a kertek világa inspirálta, a szálloda kertjébe viszont a Comói villák grandiózus termeinek hangulatát emelték át.
A szálloda egyik központi terét, a Blu éttermet a tó inspirálta. Az ide betérő vendégek egy víz alatti világba csöppennek: a falakon a Varró által tervezett kékes színű, színátmenetes bársony függöny, a plafonon a víz játéka tükröződik, míg a szőnyegen kavics minta köszön vissza, a falakon pedig Uzsaly Márton óriási festményekből álló, vízre reflektáló sorozata kap helyet.
Egy fontos idézet
„Emilio Polillo azzal keresett meg, hogy valami egészen különlegeset szeretne létrehozni, ami távol áll a hoteldesign kliséktől. Én sosem azt nézem hogy mi a divat, milyen a szomszéd hotel, mert abból lesznek a biztonságos megoldások. A megbízónknak tetszett, hogy merek nagyot álmodni és merészek az elképzeléseim”
– mondta el Varró Zoltán, aki egy kiürített műemlék épületet látott az első bejáráskor.
A nagy múltú észak-olasz hotel újjáéledése jelentős nemzetközi előrelépést jelent a Varrodesign számára, akik a megbízásnak köszönhetően további itáliai épületek felújítására kaptak felkérést.
Kapcsolódó:
Kiemelt kép: Varrodesign