Többéves megállapodást kötött egymással az egyik legnagyobb magyar (ráadásul családi) tulajdonban lévő cég, a BiotechUSA és a világ egyik legismertebb sportklubja, az FC Barcelona. A szerződést szombaton írták alá, ahol a Forbes.hu is jelen volt.
„Hamarosan megállapodást kötünk Európa egyik top futballcsapatával. Többet egyelőre nem árulhatunk el, de tényleg nagyon ismert csapatról van szó, aminek mi leszünk az első hazai global partnere.”
Bár a szerkesztőségben sok magyar sikert követtünk végig az elmúlt pár évben, ilyen üzeneteket még mi sem kapunk minden nap. Amikor elolvastam ezt az emailt, két dolgot tudtam: azt, hogy valószínűleg nem a KÍ Klaksvík lesz az a csapat, és azt is, hogy érdekel a sztori. Sokáig azonban tényleg nem árultak el többet.
Aztán egyszer csak ott álltunk az Estadio Olimpico VIP-páholyában – a focicsapat az olimpiai stadiont használja, amíg elkészülnek a Camp Nou újjáépítésével. Szombat estére, a szerződés aláírása után a
a magyar tulajdonban lévő vállalatcsoport lett a katalán csapat új, globális sport-táplálékkiegészítő partnere.
Juli Guiu, az FC Barcelona marketingért felelős alelnöke az együttműködés kapcsán elmondta, hogy a minőségi, jól megtervezett étrend és a hozzá kapcsolódó táplálékkiegészítés a játékosok felkészülésének egyik legfontosabb eleme.
„A BioTechUSA-val kötött együttműködés pedig garancia arra, hogy e téren is az élmezőnyben versenyezhessünk. Ezzel a megállapodással nem csupán az ágazat egyik vezető vállalata csatlakozik klubunkhoz, hanem arra is lehetőségünk nyílik, hogy játékosaink képességeit új szintre emeljük.”
A tulajdonosok elmondása szerint az FC Barcelona kereste meg őket. Az előzetes beszélgetést személyes találkozások követték a katalán fővárosban, majd a sportegyesület három szakértője is ellátogatott Magyarországra, ahol többek között az üzemeket, a gyártás tisztaságát is ellenőrizték. A Biotech tulajdonosai szerint ez volt az egyik tényező, ami miatt mellettük döntöttek.
Mellettük szólt az is, hogy erős pozíciókkal rendelkeznek a spanyol piacon, valamint az, hogy az FC Barcelonához hasonlóan ők is globálisan jelen vannak, az pedig nagy előny a sportklubnak, hogy nem kell minden országban, minden régióban szerződéseket kötni. A piaci viszonyok is nekik kedveztek, hiszen táplálékkiegészítőket forgalmazó cég rengeteg van a világban, de saját gyártást végző már annál kevesebb,
globálisan jelen lévő pedig tényleg csak néhány.
„Az FC Barcelona rendkívül körültekintően választja ki globális partnereit, mely egyáltalán nem meglepő, hiszen nincs olyan márka a világon, aki ne szeretne a Föld bármely pontján ismert, több tízmilliós szurkolói bázissal rendelkező emblematikus klubbal partnerségre lépni” – mondta el az együttműködés aláírásakor Lévai Bálint, a BioTechUSA-cégcsoport vezérigazgatója és társtulajdonosa.
A megállapodást egyébként nemcsak az elsőosztályú focicsapattal kötötték, hanem az egész klubbal, így a magyar cég termékeit fogyaszthatják majd többek között a női focicsapat tagjai, de az egyesület más kiemelkedő sportolói is.
Lévai Bálint vezérigazgató, társtulajdonos a Forbes.hu kérdésére azt is megosztotta, hogy a többéves megállapodás keretében nem csupán fehérjékkel, vitaminokkal, regenerációt támogató készítményekkel, étrenddel és szaktudással látják el a sportolókat, hanem
pénzügyileg is támogatják az egyesületet, amiért cserébe többek között közös megjelenéseket kapnak.
Utóbbi vállalás is fontos lehetett, hiszen a Barcelona évek óta kötéltáncot jár a pénzügyieben a hatalmas adóssága miatt (új bevételi források felmutatása nélkül játékosokat sem regisztrálhat be a bajnokságba).
A partnerség a kutatásra, az oktatásra és a tudás-átadásra is kiterjed. Ennek jegyében a két márka minden évben közösen publikál majd egy nyilvánosan elérhető tanulmányt, amely a katalán sportklub szakértőinek és orvosi stábjának szakértői véleményével is kiegészülve értékeli a BiotechUSA-cégcsoport bizonyos táplálékkiegészítőinek sportteljesítményre gyakorolt hatásait.
Emellett a felek a katalán klub szakértőinek részvételével, előadássorozat keretében hozzák el a Barcelona módszertanát a magyar élsport szakembereinek, kiegészülve a BiotechUSA sport-táplálékkiegészítő specialistáival.
Száznál is több országban
Az 1993-ban alapított BiotechUSA-cégcsoport több mint 90 milliárd forintos árbevételével Európa egyik legnagyobb táplálékkiegészítő-gyártója, amely több mint száz országban van jelen. A családi vállalkozás a 20. helyet foglalta el a legértékesebb száz magyar céget bemutató legutóbbi listánkon. A társaság pénzügyi helyzete beszámolóik szerint tovább javult 2023-ban, miután az EBITDA-mutatójuk több mint 3,5 százalékkal 10,47 milliárd forintra nőtt.
A vállalatnál 1800 munkavállaló dolgozik. A gyártást Magyarországon, saját üzemeikben, Szadán és Dunakeszin végzik. Idén is több országban kezdik meg tevékenységüket, részben ennek köszönhető, hogy – előreláthatólag – idén is kétszámjegyű növekedést tudnak elérni.
Természetesen a felek nem ezért állapodtak meg, de apró érdekesség, hogy a BiotechUSA már korábban is jelen volt a katalán városban, összesen
három márkaboltjuk is van Barcelonában.
Kétlem, hogy ez már az új táplálékkiegészítők hatása, de a csapat szombaton, a szerződés aláírását követően igazi erődemonstrációt tartott a La Liga negyedik fordulójában. A Barça – Yamal, Raphinha és Olmo vezérletével –, elképesztő örömfocit bemutatva 7:0-ra győzte le a Real Valladoid gárdáját.
Szintén kis érdekesség, hogy az ellenfél, a lila-fehérben parádézó kiscsapat fő tulajdonosa Ronaldo Luis Nazário de Lima, másnéven a brazil Ronaldo, a Fenomén, aki az 1996–1997-es szezonban a katalán közönségét kápráztatta el tudásával. Szombaton biztosan nem volt felhőtlen az öröme, hogy volt klubjának most nagyon megy, és veretlenül vezeti a bajnokságot.