Bernard Arnault, az LVMH luxuscégcsoport vezére és résztulajdonosa. Fotó: Jeremy Barande // Wikimedia Commons
Fotó: Bernard Arnault, az LVMH luxuscégcsoport vezére és résztulajdonosa. Fotó: Jeremy Barande // Wikimedia Commons
Üzlet

Nem bírja tovább az inflációt a Louis Vuitton, rekordév után emeli az árakat

Forbes
2022. február 16. 2 perc olvasás

Hiába ért el rekordot tavaly az értékesítésben az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton luxuskonglomerátum, emeli csúcsmárkájának árait. Arról egyelőre nincs hír, hogy a többi brand is drágulni fog-e.

Ugyan egy ideig úgy tűnt, hogy távol tartja magát az áremeléstől az LVMH, de ők sem bírják az alapanyagdrágulást és az inflációt. Az amerikai Forbes azt közölte: világszerte emelik a világ egyik vezető luxusmárkájának, az LVMH-hoz tartozó Louis Vuitton árait.

A cég az emelkedő költségek és az globális szinten erőre kapó infláció ellen védekezik így, az emelés a ruhákat, a kiegészítőket és a parfümöket is érinti majd. A közlemény szerint az áremelést is e tényezőkre, az alapanyagköltségekre és az inflációra tekintettel határozzák meg.

A járvány számos céget arra kényszerített, hogy csökkentse a termelést vagy árat emeljenek az ellátási láncok zavara miatt. A folyamat már 2020-ban is látszódott, de igazán csak tavaly vált látványossá. A válságok azonban a luxusipart hagyományosan nem érintik, a luxusmárkák nem számoltak be érdemi visszaesésről, jó példa erre a hazai luxusautó-értékesítés. Volt luxusmárka, mint a Hermés vagy a Chanel, de a jelenség nem vált általánossá.

Az LVMH is rekordévet zárt 2021-ben, a 71,5 milliárd dolláros árbevétel 44 százalékos emelkedés 2020-hoz képest. Mi is írtunk róla, hogy úgy viszik a fogyasztók Diort, mintha nem lenne holnap.

Sokáig úgy tűnt, hogy a stabil értékesítés miatt az LVMH távol tartja magát az áremeléstől. Legalábbis Bernard Arnault CEO, a csoport többségi tulajdonosa – aki a Forbes listáján 189 milliárd dolláros vagyonával jelenleg a világ harmadik leggazdagabb üzletembere – azt mondta, hogy a luxusmárkáknak is ismerniük kell a saját határaikat.

Idén januárban viszont már úgy fogalmazott: stratégiai megközelítésre van szükség az árképzésben az infláció miatt még úgy is, hogy a kereslet rendkívül stabil volt tavaly. „Észszerűnek kell maradnunk” – indokolta. Arról egyelőre nincs hír, hogy a csoporthoz tartozó többi márka, a Dior, a Tiffany & Co, a Bulgari vagy épp a Tag Hauer emelné-e világszerte az árait.

Kapcsolódó: