Megyeszékhelyeken, városokban hasít a Lidl, a Penny Market és az Aldi, kategóriákkal van lemaradva tőlük a Coop, a Reál és a CBA. Nem népszerűségi, hanem takarékossági felmérés készült az itthon elérhető láncokról.
A Lidl és az Aldi teljesített legjobban takarékossági szempontból a Pulzus Kutató által készített, országos, reprezentatív közvélemény-kutatásból, amely a Napi.hu felkérésére készült.
Kiemelik, hogy ez nem népszerűségi rangsor, a megkérdezettek arra adtak választ, hogy szerintük melyik láncban a legkedvezőbbek az árak.
Arra a kérdésre, hogy hol lehet a legkedvezőbb áron élelmiszert vásárolni, a válaszadók 32 százaléka mondta a Lidlt, 20 százalék a Penny Marketet és 11 százalék az Aldit. A legrosszabban teljesítő láncok épp a magyarok voltak, a több ezer bolttal rendelkező CBA, a Coop és Reál 1-1 százaléknyi szavazatot kaptak. Az Auchan, a Spar és a Tesco 5-5 százalékkal zártak.
Visszaesett a Spar
2020 nyarán is készült egy hasonló felmérés, akkor azt kérdezték hol költ a legtöbbet a vásárló.
Azon is a Lidl lett az első helyezett, de a Spar csak egy hajszállal maradt le mögötte.
A válaszok életkori megoszlásából az látszik, hogy a Penny a 40-59 évesek körében kiugró, 25 százalékos eredményt ért el, igaz, ez is kevés a Lidl 33 százalékához képest. A fiataloknak mindössze a 7 százaléka mondta a legolcsóbbnak az Aldit, körükben az Auchan is előrébb áll.
A megyeszékhelyeken fölényesen vezetett a Lidl, de a vidéki városokban nem volt akkor különbség közte és a Penny között. A községekben, ahol a Coop erős, jobban szerepelt a lánc, de ott is csak 3 százalék mondta a legkedvezőbb árú boltnak.
A diplomásoknak mindössze 1 százaléka mondta a legjobbnak a Spart. Az Aldi a diplomások körében jobban szerepelt, mint a közép- és alapfokú végzettségűeknél.
Borítókép: K. Mitch Hodge