Alkalmazottai 19 százalékától megválik a Wizz Air, a megmaradó munkatársaknak pedig csökkentik a fizetését, a vezetőkét nagyobb mértékben, tette közzé a társaság. Ezenkívül a régebb óta lízingelt repülőgépeit visszaadja a társaság, hogy így is csökkentse költségeit.
Mintegy ezer emberétől válik meg a londoni tőzsdén jegyzett, Váradi József által alapított fapados légitársaság, ez 19 százalékos leépítést jelent. Nem ez az egyetlen megszorító intézkedés a válságra adott válaszként: a cég vezérigazgatójának (ez Váradi József), az igazgatótanácsnak és a menedzsment szenior tagjainak a fizetését 22 százalékkal viszik lejjebb, a pilóták, a légiutas-kísérők és az irodai alkalmazottak bére átlagosan 14 százalékkal csökken.
A menedzsment arról is döntött, hogy 32 öregebb repülőgépének lízingszerződését nem újítják meg, így azokat 2023 végéig bezárólag visszaadják.
A cég azt írta közleményében, hogy most nem tud pénzügyi terveiről nyilatkozni, de arra számítanak, hogy mihelyst normalizálódnak a piacok, 15 százalékkal bővíthetik kapacitásaikat, ahogyan korábban tervezték. Jelenleg kapacitásaik 3 százalékán üzemelnek.
A március 31-én zárult pénzügyi évben egyébként 350-355 millió eurós nettó nyereséggel számolnak, ami összhangban van a korábbi várakozásaikkal, de a március-májusi időszakban körülbelül 70-80 millió eurós veszteséggel kalkulálnak.
A koronavírus világjárvánnyá szélesedése minden légitársaságot a padlóra kényszerített, az idegenforgalom, a légi közlekedés volt az első és legdrámaibb csapást elszenvedő iparág. Ugyanakkor sok versenytársával ellentétben a Wizz Airt megnyugtató cash flow pozícióban érte a válság, és a citybeli elemzők szerint azon kevesek közé tartozhat a cég, amelyik nagy áldozatok nélkül tudja kiheverni a krízist. Váradi József az elmúlt napokban, hetekben is többször optimistán nyilatkozott a Wizz Air helyzetéről, a mostani lépésekről is azt mondja, a cég hosszú távú versenyképességének megőrzéséért teszik.