Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Fotó: Kylie Jenner // Kylie Cosmetics Facebook

Kylie Jenner eladja kozmetikai cége felét, 600 millió dollárt kap érte

A legfiatalabb Forbes-listás dollármilliárdos cégének 51 százalékát veszi meg a Coty. A Kylie Cosmetics alapítója még csak 21 éves.

Eladja kozmetikai cégének többségi részét Kylie Jenner az amerikai kozmetikai óriásvállalatnak, a Coty Inc.-nek – írja a Wall Street Journal.

A Kylie Cosmetics eddig a most 21 éves Kylie Jenner 100 százalékos tulajdonában állt, ebből most 51 százalékot ad el 600 millió dollárért, azaz 180 milliárd forintért.

Ez egyben azt is jelenti, hogy a közösségimédia-celeb-üzletasszony vállalkozása 1,2 milliárd dollárt (360 milliárd forintot) ér, tehát közel annyit, mint a Forbes Magyar 100 lista első két vállalata (Gattyán György-féle Docler Holdin és a Videoton) együttvéve.

Az üzlet 2020 végéig zárul le, és ez idő alatt átnevezik a céget is, bár óriási változásra nem kell számítani: Kylie Cosmeticsről Kylie Beauty-ra keresztelik át. A cég és a márka arca, valamint kisebbségi tulajdonosa továbbra is Kylie Jenner marad.

A céget 2015-ben alapította Jenner, a modellkedéssel megkeresett 250 ezer dolláros tőkéből készíttette el az első 15 ezer darab rúzskészletet, amit 29 dollárért árult a webshopjában. Tavaly már 360 millió dolláros bevételt ért el.

Celebségből csinál üzletet a Kardashian-Jenner klán

A Kardashian-Jenner család leigázta Amerikát: a lányok több, mint 120 millió dollárt kerestek 2017-ben. A Forbes legjobban kereső valóságshow-sztárok listáján egésze a hetedig helyig kell görgetni, míg olyan szereplőbe nem botlunk, aki se nem Kardashian, se nem Jenner.

Nem egyszerű celebekről van szó: a klán nevéből tudatosan formáltak márkát, szinte valamennyi üzleti érdekeltségüket magukról nevezik el.

Nem túlzás, a család valamely tagja állandóan jelen van: vagy az amerikai nappalikban a képernyőkön vagy az okostelefonok kijelzőjén, amit a szponzorok több millió dolláros szerződésekkel honorálnak a botrányok ellenére – vagy épp azokért. Ezen kívül a Karadashianok megjelentek az Andriod Playben és az Appstore-ban is, játékaikat és appjaikat is milliók töltik le Amerikában.

Idén Kylie Jenner a legfiatalab self-made dollármilliárdosnak kiáltotta ki az amerikai Forbes, és a magazin címlapján is szerepelt, aminek hatására idén komoly vita alakult ki a médiában arról, hogy egyáltalán nevezhető-e self-made milliárdosnak, ha egy híres, egyesek szerint hírhedt celebcsaládba születik.

Borítókép: Kylie Jenner // Kylie Cosmetics Facebook

 

Három óra: mindig túl kései, vagy túl korai időpont ahhoz, amit az ember éppen csinálni akar.