Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Kisebbet harap a magyar Google a netes vásárlásokból, mint amennyit szerettek volna

Júniusi magyarországi indulása óta ugyan folyamatosan erősödik a Google Shopping, de elmarad a várakozásoktól.

Jelenleg a Google keresési hirdetéseiből érkező kattintások közel 50 százaléka érkezik Shopping-hirdetésekből – már ahol használják – írja a Growww Digital a Forbes szerkesztőségéhez eljuttatott közleményében.

A világ számos országa után júniustól Magyarországon is elérhető a Shopping-hirdetés, a Google új, termékalapú hirdetési megoldása.

Hónapról hónapra nő a Google Shopping kampányok kattintási részaránya: novemberre már 47 százalék volt azon hirdetők esetében, akik használják ezt a típusú formátumot – derült ki a Growww Digital, 132 magyar Google-Ads fiókra kiterjedő adatelemzéséből. Viszonyításképpen a nemzetközi tapasztalatok alapján a plafon 70 százalék körül van.

Szabó László, a Growww Digital szakértője elmondta, hogy a külföldi piacokon szerzett tapasztalatok alapján a Shopping-hirdetések gyorsabb elterjedésére számítottak Magyarországon.

A ROIminer adatai alapján a hirdetőknek mintegy 30 százaléka él csak a Google Shopping formátum lehetőségével Magyarországon, míg Csehországban 65 százalék. Tetemes bővülési lehetőség van még a hazai piacban, a robbanás még nem következett be.

A szakértő véleménye szerint még nem szokta meg a piac az új eszközt, nagy a bizonytalanság. Ügyféloldalon a többség még csak most ismerkedik a Shoppinggal, de a PPC szakemberek közül is kevesen rendelkeznek kellő tapasztalattal.

A hirdetőknek érdemes minél előbb lépni: ma még kisebb a kattintásokért folyó verseny, kedvezőbbek a hirdetések árai, mondja Szabó László. Nagyságrendileg feleannyiba kerül ma egy Shopping-kattintás a nem saját márkás keresésekhez képest, így aki időben elkezdi használni a Shopping-hirdetést, óriási előnyhöz juthat, akár a most kezdődő karácsonyi vásárlási szezonban.

Gyorsan nő a Magyarországon az e-kereskedelem aránya a teljes kiskereskedelmen belül, de a verseny is élesedik a szereplők között. Ezt mutatja, hogy nemrég a hazai piac két legnagyobb szereplője, az Edigital és az Emag egyesült. Az üzletről az Edigital alapító-vezérigazgatójával, Várkonyi Balázzsal interjúztunk.

 

A szótár az egyetlen hely, ahol az eredmény megelőzi a munkát.