A Kifli.hu cseh anyacége, a Rohlik csoport közel 500 munkavállalója ezentúl akkor vehet ki fizetett szabadságot, amikor csak akar, szemben a jelenleg biztosított maximum 25 fizetett szabadnappal.
A cég célja, hogy ne csak magához csábítsa, de meg is tudja tartani a tehetséges munkavállalókat. A vállalat az új szabadságolási szabályzattal olyan cégekhez csatlakozik, mint a Netflix, a Linkedin, a Hubspot, a Kickstarter és a Dropbox.
Tomáš Čupr, a Rohlik csoport alapítója és vezérigazgatója szerint, ha a munkavállalóknak ilyen szabadságot biztosítanak, akkor jobban össze tudják hangolni a munkájukat és a magánéletüket, ami ahhoz vezet, hogy nagyobb felelősséget vállalnak az általuk elért eredményekért.
A cég abban reménykedik, hogy az új szabállyal egyre több tehetséges munkavállalót magához tud majd vonzani és ezzel az európai növekedésüket is elő tudják segíteni. A Rohlik csoport Olaszországban, Romániában és Franciaországban terjeszkedne legközelebb.
A Netflix-vezér mellett több kutatás szerint is ez a jó irány
Az Allianz Global Assistance 2019-es Vacation Confidence Indexe, amely 1005 munkavállaló bevonásával készült, megállapította, hogy a munkavállalók akár
a kevesebb fizetést is vállalnák a korlátlan szabadságért cserébe.
A Deloitte 2021-es, COVID után végzett tanulmánya megerősítette, hogy a kultúra és a politika összehangolására van szükség a szabadságra való igény és a szabadság tényleges igénybevétele közötti szakadék áthidalása érdekében, ezzel biztosítva, hogy a munkavállalók ne égjenek ki, és a legmagasabb szinten teljesítsenek.
Fotó: Kifli.hu