Az egyre népszerűbb online szupermarket tavalyi eredményeiről és a fogyasztói trendekről szóló sajtótájékoztatóján a cég új ügyvezetője elmondta, nem tart a kiégéstől.
Tovább növekedett a Kifli.hu részesedése a lassuló forgalmú kiskereskedelmi piacon. A Kifli április végén zárja az üzleti évet, így pontos számokat még nem tudtak mondani a március 8-ai sajtótájékoztatón, Gabriel Makki, Kifli.hu új cseh származású ügyvezető igazgatója azonban bizakodó.
„Nem mondhatok még konkrétat, de számaink biztatóak, szignifikáns növekedést értünk el.”
Makki a Procter & Gamble közép-európai alelnöki, kereskedelmi tisztviselői és igazgatósági tagjaként, az FMCG iparágon belül több mint húszéves üzleti, felsővezetői tapasztalattal vette át a széket elődjétől, Klekner Pétertől.
- A cég januári forgalma 3,6 milliárd forint volt, 31 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.
- A KSH adatai alapján a teljes magyar kiskereskedelem forgalma 1333 milliárd forint volt 2023 januárjában. A cég piaci részesedése így 0,55-0,6 százalék között volt.
- Ez 0,15-0,2 százalékos növekedést jelent 2022 januárjához képest, míg a KSH adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom volumene 4,8 százalékkal csökkent.
Nem drága a szolgáltatásuk
Az átlagos vásárlói kosár 25 ezer forint körül alakul a cégnél, 2022 szeptembere előtt ez 20 ezer forint volt. A sajátmárkás termékeik részesedése a teljes eladásból már közel 5 százalékot tesznek ki. Egyes kategóriákban, például a felvágottaknál vagy a tejtermékeknél ez eléri a 10-15 százalékot is.
Makki elmondása alapján a Kiflinek 150-160 ezer rendelése van egy hónapban, sok a visszatérő vásárlójuk. „Akik korábban 1-2-szer vásároltak tavaly egy hónapban, azok ma már háromszor vagy négyszer rendelnek.”
Az ügyvezető igazgató hozzátette, hogy az elmúlt fél évben teljesen lecserélték a kínálatukat, részben azért, hogy szembemenjenek azzal a kialakult képpel, hogy a szolgáltatásuk drága. Úgy gondolják, hogy a változtatással egy sokkal szélesebb kört tudnak elérni.
Nem számolnak az árstop kivezetésével
Az árstop megszűnésére nem számít a Kifli a közeljövőben, de készülnek arra, ha mégis kivezetnék. Szalma Rita, a Kifli.hu kereskedelmi igazgató kifejtette, a beszerzési árak ma már az egyes árstopos termékek esetében annyira magasak – akár a duplája is lehet –, amit a kivezetéskor nem valószínű, hogy a piac le tud majd követni. Ezért a szakember arra számít, hogy konszolidált áremelkedés fog eljönni a hatósági áras termékek esetében.
A csirkemell eladott darabszáma tavaly januárhoz képest közel 50 százalékkal nőtt, ami jelentősen meghaladja a céges növekedést.
Számításaik szerint az ársapka csirkemellre gyakorolt pozitív hatása a tavalyi januárra mérve 15-20 százalék, a természetes növekedésen felül.
Februárban váltotta elődjét
„Azt látjuk, akik tőlünk rendelnek fontosabbnak tartják, hogy pontosan abban a 15 percben vagy fél órában érkezzen meg a rendelés, amikor a gyerek alszik vagy amikor elkezdi a szülő a családi reggelit készíteni.
A gyorsaságnál fontosabbnak tűnik a pontosság”
– mondta Gabriel Makki a Forbes.hu kérdésére. Arról, miszerint várható-e, hogy a jövőben a cseh versenytársukhoz, a Košíkhoz hasonlóan 2 órán belüli házhoz szállításra állnának át, azt mondta, ha ezt a visszajelzést kapnák a fogyasztóiktól, akkor foglalkoznának valahogy megoldanák a problémát, de egyelőre nem érzik a fogyasztói igényt.
Nem fél a kiégéstől
Makki február elején került a Kifli élére, a jelenleg a magyar piacért felel. Elődje – habár öt évre tervezett – a kimerültség miatt egy év után hagyta ott az ügyvezetői pozíciót.
Makki a Forbes.hu kérdésére azt mondta, a kiégéstől nem tart, a munka és a magánélet integrációjában hisz. Összeegyeztethetőnek találja a kettőt és a fókuszált jelenlét sokat segít neki a mindennapokban. Ha dolgozik, arra összpontosít, ha a gyerekeivel van, akkor pedig teljes odaadással rájuk irányítja a figyelmét, de nem húz éles vonalat a kettő közé.
„Szerintem nincs titok, csak jelen kell lenni a pillanatban és nyugodt, kiegyensúlyozott leszek. Akkor voltam általában túlterhelt az életem során, ha olyan helyen voltam, ahol nem szívesen töltöttem időt. Ez a különbség: szeretem a családomat, szívesen vagyok velük és szívesen töltök időt a munkával is. Azt is megtanultam, hogy nem kell mindig mindennek tökéletesnek lennie a nap minden órájában” – fejtette ki az ügyvezető igazgató.