Kimerült a Kifli.hu főnöke, Klekner Péter, azonnali hatállyal otthagyja az egyre népszerűbb online szupermarket vezetői posztját. Már meg is van az utódja.
„Hosszú távra terveztem. Amikor idejöttem, azt mondtam, ennek egy körülbelül ötéves történetnek kellene lennie. Ha bírom energiával, akár annyi is lehet” – fogalmazott Klekner Péter, a Kifli.hu ügyvezető igazgatója még a Forbes.hu-nak adott interjújában tavaly májusban.
A magyar online szupermarket feje ma sajtótájékoztatón jelentette be a főhadiszálláson, hogy
február elsejei, azaz mai hatállyal elhagyja a posztot.
Mik az okok?
Elmondása szerint kért „egy kis pihenőt”, 2021 tavasza óta tartó kinevezését „nagyon intenzív időszakként” írta le, hiába tartja, hogy a Kifli „szerelemtörténet” volt számára.
Az interjúban elhangzott részletre Klekner most úgy reflektált:
„Sikerült néha megfeledkezni a testi jelenlétemről, vissza akarom nyerni azt az energiaszintet, amivel aztán jobban tudok haladni.”
Klekner hozzátette, a Rohlik anyacsoport biztosította róla, hogy később akár folytathatja is náluk. Ami azt illeti, Kleknernek nagy vágya Prágába visszatérni, a cseh hátterű online bolt anyacégén belül reményei szerint új pozíciók várhatják.
Klekner kifejtette azt is, hogy nagyon hajtotta és büszke az elért eredményekre, akár vásárlószám, forgalom vagy ügyfél-elégedettség terén is, főleg a tavaly decemberben elért új rendelésszámrekord fényében. Még úgy is, hogy „máig vannak olyan részek, amivel nagyon ügyesen el tudjuk rontani a vásárlóélményt menedzseri hibákból – hiába csak nagyon apró százalékban fordulnak elő”.
Ki veszi át a helyét?
Klekner a következő pár hétben még a háttérből segíti az átadást, de a Kifli.hu új ügyvezetői igazgatója immáron a cseh származású Gabriel Makki, aki a Procter & Gamble közép-európai alelnöki, kereskedelmi tisztviselői és igazgatósági tagjaként, az FMCG iparágon belül több mint húszéves üzleti, felsővezetői tapasztalattal veszi át a széket.
A cég kiemeli a Klekner vezetése alatti „szilárd alapok megteremtését”, hogy átlépték a 3 millió teljesített rendelési határt, a kiszállítási terület bővítését, a kataügy rendezését, valamint az úgynevezett Kifli-minőség megtartását.
Makki a rövid sajtótájékoztatón már csak a fentiekből is kiindulva szögezte le: nincsenek nagy változtatási tervek akár a stratégiában, akár az alapértékekben, haladnak tovább a kijelölt úton, amit eddig csupán rendszeres Kifli-vásárlóként élhetett meg.
A 10 éve Magyarországon élő Makki hozzátette: a Kleknertől az elmúlt években megszokott személyes hangvételt, kommunikációt, ügyfélkezelést ő is vinné tovább.