Az előre megismert adatokat kihasználva kereskedtek a volt alkalmazottak. Kérdés, hogy mennyire fog ettől megváltozni Reed Hastings és különleges vállalati kultúrája.
Visszaütött a Netflixnél hagyományosan meglévő vállalati transzparencia. Reed Hasting, a Netflix alapítója a nyitott vállalati kultúra részeként már a gyorsjelentés közzétételét megelőzően megosztja több száz alkalmazottal a pénzügyi adatokat, és voltak, akik ezt kihasználták – írja a CNBC.
Az amerikai tőzsdefelügyelet, a SEC a Seattle-i bíróságon indított eljárást a vállalat több volt munkavállalója ellen, akik állítólag 3 millió dollárt kerestek azzal, hogy előre ismerték az előfizetői számokat. A streamingszolgáltatók gyorsjelentésének egyik legfontosabb mutatója az előfizetői szám, a befektetők árgus szemekkel nézik, hogy bővül vagy zsugorodik-e a fogyasztói bázis.
A mérnökök évekkel ezelőtt dolgoztak a Netflixnél: a módszer az volt, hogy az előzetesen megkapott előfizetői számok ismeretében nyitottak tőzsdei pozíciókat a Netflix-papírokra. Mivel tudták, hogy a később megjelenő számok fényében merre fog indulni az árfolyam, minden gyorsjelentés után kisebb vagyonokat kerestek.
És nemcsak ők tudták: egyes barátaikkal, rokonaikkal is megosztották a számokat, sőt, azután is tudtak információkat szerezni, hogy már eljöttek a vállalattól.
Nagy kérdés, hogy az eset változtat-e Hasting sajátos vállalati felfogásán. A Netflix kultúrája három egymásra épülő alapelvből áll: vedd magad körül minél több tehetséggel, maximalizáld az transzparenciát és az őszinteséget, majd iktasd ki az ellenőrzési folyamatokat. És ez a streamingszolgáltató esetében ez nem csak vállalati lőzung. Mi is írtunk a vállalati kultúráról, sőt, kiadónk könyvet is jelentett meg a témában.