A világ második legnagyobb ruhakereskedőjének forgalma 62 százalékkal nőtt pénzügyi évének második negyedévében a 2020-as év azonos időszakához képest. Ahogyan enyhültek a korlátozások, mindenki elindult ruhát venni.
Bár a svéd alapítású H&M eladásai a korlátozások feloldásával rögtön megugrottak, a bevételek még így is bőven a 2019-es, covid előtti szint alatt maradtak. Tavaly globálisan a divatipari óriás 5000 üzletéből körülbelül 4000 tartott ideiglenesen zárva, így
2019 második negyedévéhez képest a H&M idei második negyedéves nettó árbevétele 19 százalékkal csökkent – írja a CNBC.
Idén júniusra már csak 180 üzletüket tartják zárva, szemben a márciusi 1300 ideiglenesen becsukott üzlettel.
A cég közleménye szerint annak ellenére, hogy a boltok újranyitottak, az online értékesítésük is tovább nő, ezzel lassan újra teljesen talpraállnak és visszatér a járvány előtti forgalom.
A kínai nacionalista düh lecsapott az H&M-re. De miért?
Kelet-Európában egy másik lánc is jól megy: itt a Pepco lehet az új H&M, mivel a varsói tőzsdére nemrég bevezetett vállalat egyre tekintélyesebb piaci részesedést hasít ki magának a ruházati kiskereskedelmi piacon. A Euromonitor adatai szerint Kelet-Európában a H&M után a második legnagyobb bevételt könyvelhették el 2020-ban. Fő piacukon, Lengyelországban 16 százalékos piaci részesedéssel (ami fő konkurensük, a H&M részesedésének duplája) egyértelműen piacvezetők a ruházati kiskereskedelmi láncok rangsorában. Az eladások alapján Magyarország mellett Szlovákiában, Romániában és Litvániában is piacvezető a Pepco, míg Lettországban második, Csehországban pedig harmadik.