Nincs Black Friday fogyasztóvédelmi eljárás nélkül. Idén is volt fekete péntek, mely során a fogyasztók és a fogyasztóvédelmi tárca szakemberei is jelentős visszaéléseket tapasztaltak. Az ellenőrzések alapján a legtöbb gond a megtévesztő hirdetésekkel és az árképzéssel van, míg a vásárlók a hiányos készletre panaszkodtak leginkább.
„A tárca szakemberei a próbavásárlások során is tapasztaltak késéseket a vállalt szállítási határidőkhöz képest” – mondta a Magyar Nemzetnek Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára.
A vásárlók többsége azt sérelmezte, hogy a készleten lévőnek jelzett termék valójában nem vagy csak sokkal később volt elérhető egyes internetes kereskedőknél. Emiatt a beígért szállítási idő csúszott.
Az
ellenőrök az idei fekete péntek kampányban leginkább a becsalogató hirdetések,
az árképzés, a szállítás és a termékek rendelkezésre állása kapcsán találtak
visszás helyzeteket.
Előfordult, hogy a weboldal bannerje ingyenes házhoz szállítást ígért, azonban a kattintás után kiderült, hogy azt csak 25 ezer forintos vásárlás fölött biztosítják. A szakemberek találkoztak olyan esettel is, hogy egy webáruház csupán a saját applikációban kínálta a meghirdetett, 70 százalékos kedvezményt, az online boltban viszont már nem biztosították azt.
„Az ellenőrzések során tetten ért cégek fogyasztóvédelmi eljárásra számíthatnak”
– közölte az államtitkár. Az elmúlt három évben a szaktárca irányításával több mint 2300 webáruházat ellenőriztek a hazai piacon, ezer próbavásárlást hajtottak végre.