Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

Kamuakciók, késések, megtévesztés: eljárásdömping a Black Friday után

Nincs Black Friday fogyasztóvédelmi eljárás nélkül. Idén is volt fekete péntek, mely során a fogyasztók és a fogyasztóvédelmi tárca szakemberei is jelentős visszaéléseket tapasztaltak. Az ellenőrzések alapján a legtöbb gond a megtévesztő hirdetésekkel és az árképzéssel van, míg a vásárlók a hiányos készletre panaszkodtak leginkább.

„A tárca szakemberei a próbavásárlások során is tapasztaltak késéseket a vállalt szállítási határidőkhöz képest” – mondta a Magyar Nemzetnek Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára.

A vásárlók többsége azt sérelmezte, hogy a készleten lévőnek jelzett termék valójában nem vagy csak sokkal később volt elérhető egyes internetes kereskedőknél. Emiatt a beígért szállítási idő csúszott.

Az ellenőrök az idei fekete péntek kampányban leginkább a becsalogató hirdetések, az árképzés, a szállítás és a termékek rendelkezésre állása kapcsán találtak visszás helyzeteket.

Előfordult, hogy a weboldal bannerje ingyenes házhoz szállítást ígért, azonban a kattintás után kiderült, hogy azt csak 25 ezer forintos vásárlás fölött biztosítják. A szakemberek találkoztak olyan esettel is, hogy egy web­áruház csupán a saját applikációban kínálta a meghirdetett, 70 százalékos kedvezményt, az online boltban viszont már nem biztosították azt.

„Az ellenőrzések során tetten ért cégek fogyasztóvédelmi eljárásra számíthatnak”

– közölte az államtitkár. Az elmúlt három évben a szaktárca irányításával több mint 2300 webáruházat ellenőriztek a hazai piacon, ezer próbavásárlást hajtottak végre.

 

"Az üzlet üzleti része sosem érdekelt igazán"

Hugh Hefner, a Playboy magazin alapítója