Válság? Hol?

  „Újra 36 óráznunk kell” – mondja Novotni Anna, a Hajdu alelnöke. Először fordul elő, hogy címlapsztorink alanya arról beszél, hogy mi történt már meg náluk (és nem arról, hogy adott […]

A Forbes 2019. szeptemberi címlapja

Bővebben

Jók a kilátásai Csányi és Szíjj cégeinek a német hitelminősítő szerint

Idén júliusban indult el a Magyar Nemzeti Bank kötvényvásárlási programja, a Növekedési Kötvényprogramban való részvétel egyik feltétele, hogy a vállalatok legalább B+ minősítést kapjanak egy hitelminősítőnél – írja a Portfolio.hu.

A Scope Ratings az MNB felkérésére egymás után végzi el a kötvénykibocsátást tervező hazai vállalatok hitelminősítését, most újabb három vállalatról készítettek értékelést, korábban már Mészáros Lőrinc cége, az OPUS is átesett a minősítésen.

 

Az MNB segítheti Mészáros Lőrinc tőzsdei birodalmának további terjeszkedését

 

  • A Bonafarm Csoport BB- minősítést kapott, a vállalat kötvénye pedig szintén a BB- kategóriába került a hitelminősítőnél. (A BB- egy kategóriával jobb, mint az MNB által elvárt B+, írja a portál).
  • A  Pick Szeged is BB- kategóriába került a Scope-nál, stabil kilátással, a vállalat kötvényeinek besorolása szintén BB-.
  • A Duna Aszfalt minősítése szintén BB- lett, stabil kilátással, viszont a cég kötvényeinek besorolása egy kategóriával jobb, BB lett, ami két fokozattal jobb, mint az MNB által elvárt minimum, a B+.

A Portfolio szerint a vállalattal kapcsolatos kockázatok között megemlítik, hogy a vállalat bevételei kizárólag Magyarországról származnak, és azon belül is rendkívül koncentrált a vállalat tevékenysége, mert a bevételek 90 százaléka az építőiparból, az összes bevétel 60 százaléka tavaly az útépítésből származott, ezen felül a vállalat rendkívül ráutalt a közbeszerzésekre, a cég bevételeinek közel 80 százaléka állami megrendelőktől érkezett 2018-ban.

A Scope kiemeli, hogy bár a Duna Aszfalt profitabilitása az elmúlt években kiemelkedő volt, ez egyáltalán nem az iparági sztenderd, ugyanis 2017-ben 26, tavaly 23 százalékos volt az EBITDA marzs, miközben azt megelőzően csupán 10 százalék körüli, és szintén ugyanekkora az iparági átlag is, ezért a Scope szerint a Duna Aszfalt profitabilitásának fenntarthatósága bizonytalan.

 

A borítóképen: Csányi Sándor. Fotó: The Orbital Strangers 

 

"A legbutább emberek, akiket ismerek, azok, akik mindent tudnak."