A Római-part a főváros egyik utolsó, természetközelinek mondható folyóparti szakasza, nem csoda, hogy sokan sokféle jövőt képzelnek el neki. A fővárosi és a kerületi önkormányzat most arra kíváncsi, hogy mit szeretnének azok, akik használják.
A 23 pontból álló kérdéssorban többek közt olyan témákban várják a választ, mint hogy a kitöltő mióta, milyen gyakran jár a Rómaira, ott él vagy van-e ott érdekeltsége, melyik szakaszt kedveli jelenleg vagy hogy mi zavarja a leginkább a jelenlegi állapotban.
Lakóparkok, bulihelyek vs. evezősélet, galériaerdők
A legérdekesebb kérdések a partszakasz elképzelt jövőjére vonatkoznak. Magyarán: mit támogassunk inkább? A listát végigböngészve az látszik, hogy két világ találkozik egymással. Az ingatlanfejlesztői érdek lakóparkokat építene, jetski-kölcsönzőket és drágább éttermeket nyitna, a másik oldal meghagyná a partszakasz viszonylag érintetlen galériaerdőit, élénk evezősélettel, a fövenyen kávézókkal és szabadtéri mozival. Néhány érdekesebb pont, hogy ki mit tart fejlesztésre érdemesnek, a teljesség igénye nélkül:
- az evezős életet, a csónakházakat
- motorcsónak- és jetski-kölcsönzőt
- szabadstrandot vagy uszálystrandot
- kerékpárkölcsönzőket
- játszótereket
- kempinget
- szabadtéri mozit
- sportpályákat
- szórakozóhelyeket
- igényes, beülős éttermeket
- lakóparkot
- hotelt
Megújítás társadalmi egyeztetéssel
A Nyugat-Európában már megszokottnak számító, társadalmi egyeztetéssel ötvözött jövőképtervezés kultúrája egyre inkább terjedőben van itthon is. A héten írtunk például arról, hogy most minden érintett elmondhatja a véleményét az új budapesti Duna-híd építése kapcsán, de a BKK a közelmúltban konzultációt hirdetett a Boráros tér és a Petőfi híd felújításáról, a Városháza park, a Városmajor, a Vérmező, a II. János Pál pápa park, a Nehru part, a Bakáts tér, a Gellért-hegy és a Horváth-kert megújításáról is. Erre lesz most lehetőség a Római-part kapcsán is, egészen október 30-ig, ezen a linken.
A közösségi tervezés ügye egyébként saját gyűjtőoldalt is kapott a Budapest Dialog oldalán. Az adatokból látszik, hogy a Bakáts térről 919-en mondták el a véleményüket, a Duna-hídról már most több mint 3500-an.