Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Itt a lista: ezeket a járatokat törli a Ryanair

Az érintett utasokat a Ryanair e-mailben értesíti, készüljenek azok, akik a legforgalmasabb repterekre igyekeznek.

A fapados légitársaság a következő hat hétben 40-50 járatot fog törölni a BBC szerint, miután elismerték, hogy elszúrták a pilóták nyaralásainak tervezését.

A Ryanair CEO-ja, Michael O’Leary szerint azok, akiknek a járatát törölték, egy másik géppel, de még aznap elutazhatnak. Ha ez nem lehetséges, akkor a foglalás előtti vagy utáni napon, és a megfelelő kompenzációval együtt kapnak helyet egy másik gépen. A részleteket a Ryanair weboldalán közlik.

A cég szerint a legforgalmasabb reptereken hajtják végre a ritkítást, hogy minél könnyebb legyen alternatívát találni az utasoknak – az érintett repterek között van Róma, Milánó, Brüsszel és Barcelona is.

Advertisement

A CEO szerint 400 ezer utast fog közvetlenül érinteni a változás.

Már írtunk róla korábban, de most különösen jól jöhet a gyorstalpaló/felkészítő járattörlés esetére.

  • Gyorsan döntsünk a B-tervről. Ha még a következő járattal is érdemes elutaznunk, vagy hazafelé sietnénk, fontos, hogy felférjünk a következő gépre. Amin valószínűleg csak néhány szabad hely van. Legyünk elsők a sorban, ahol az átírást intézik, közben próbáljuk meg online, illetve telefonon is az átfoglalást.
  • Ha semmi információ nincs, sokszor a leghatékonyabb, ha magunkon segítünk. Fapadosnál nem biztos, hogy intéznek nekünk szállást és szinte biztos nem visznek el alternatív járattal. Ha reális áron magunk intézünk szállást, utólag kifizetik az árát. Ha csak napok múlva szállítana el a légitársaság, változó, hogy a saját szervezésű eljutás költségét megtérítik-e? Egy méregdrága repjegyet más cég gépére nem, de saját cég más járatára ingyen átfoglalhatunk, oda pedig a földi közlekedést kifizetik. Például ha Göteborgban van a törlés, a másnapi stockholmi járatra felférünk, de vonattal kell mennünk odáig.
  • Hajtsuk be keményen a fix pénzbeli kártalanítást, ami az uniós szabályok alapján 250-600 euró lehet. Persze van nyilvánvaló vis maior, amikor nem jár, de a légitársaságok sokszor akkor is erre hivatkoznak, ha az ő hibájuk, csak ezt nem biztos, hogy az utas bizonyítani tudja. Még a reptéren, a törlés bejelentésekor érdemes a lehető legtöbb információt beszerezni a törlésről, a gépek útvonalait, mozgását, ami sokszor támpontot ad egy laikusnak is, bárki követheti például a flightradar24.com oldalon.
  • Aki egyénileg reklamál és kéri a kártalanítást, gyakran nem veszik komolyan és nem fizetnek. Aki nem biztos abban, hogy jár-e a kártalanítás, vagy csak nem akar bajlódni vele, rábízhatja az ügyet specialistákra, akik sikerdíj fejében kipréselik a légitársaságból az összeget. Ezen a piacon nő gyorsan egy magyar cég is, a Flight Refundról tavaly írtunk.
 

Mehettem volna akárhova a világon, és úgy döntöttem, hogy ide szeretnék jönni, Magyarországot választottam.