FördősZé@Forbes

  Fördős Zé apukája az első sorban ült le az áprilisi Kilövésen, ahol bemutattuk a lapot. A család büszke Zére és a közös cégre, ő maga is azok közé a […]

Bővebben

Indul az új Merci gyártása, Kecskemétről látják majd el a világot

Továbbra is a kecskeméti Mercedes-Benz gyár marad a CLA bölcsője: a 2013-ban piacra dobott CLA Coupé után most a kompaktautó-modell második generációjának gyártása veszi kezdetét, elődjéhez hasonlóan kizárólagosan Kecskeméten – áll a cég szerkesztőségünknek eljuttatott közleményében.

A CLA Coupé kizárólag Kecskeméten készül a világ piacaira

Eddig több mint 750 000 első generációs CLA és CLA Shooting Brake gördült le eddig a kecskeméti gyártósorokról. Az új modellel elsősorban a fiatalabb vásárlói csoportokat kívánja megszólítani a gyár. Az autó újdonságai közé tartozik többek között, hogy a CLA-hoz első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek.

A kocsi világpremierjére – a Mercedes-Benz járművei közül elsőként – a Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) 2019 keretében került sor.

Az új CLA Coupé, valamint a CLA Edition 1 2019 májusában kerülnek kereskedelmi forgalomba.

A Mercedes-Benz Cars a tavalyi évben négy új kompakt modellt gördített le három kontinens öt gyártási helyszínén a gyártószalagjairól: az A-osztály Rastattban, Kecskeméten és Uusikaupunkiban (Finnországban), az A-osztály limuzinja Aguascalientes-ben (Mexikó), az A-osztály hosszított verziója Pekingben (Kínában), és az új B-osztály Rastattban. A magyarországi Mercedes-Benz gyár modellpalettáján a CLA és a CLA Shooting Brake mellett 2018 óta szerepel az A-osztály is.

Digitális és rugalmas gyártás

Az új kompaktautó-modellek gyártásának elindítását komoly előkészületek előzték meg a gyártóhelyszínen. Megépült az új, számos innovatív megoldással felszerelt karosszériaüzem, így például az újgenerációs modellekhez készülő ajtók, és motorház-, illetve csomagtartófedelek gyártása úgynevezett flex-cellákban történik. Ezen cellák moduláris, cserélhető elemeinek köszönhetően a lehető legrövidebb időn belül végrehajtható a gyártott modellek közötti váltás.

A gyár a maga innovatív anyagszállító rendszereivel jó úton halad a referenciagyár-stratégia megvalósítása felé: különböző, korábban tesztüzemben használt rendszerek sorozatgyártásba történő bevezetésével jelentős lépéseket tettek a targoncamentes gyártás megvalósításához vezető úton, ami a nagyobb hatékonyság mellett egyben a munkabiztonságot is növeli. Az új kompaktautó-generáció kerékjárati karosszériaelemeit például

az egyes gyártóberendezések között vezető nélküli szállítójárművekkel mozgatják, amelyek a kecskeméti gyárban akár egész nyerskarosszériákat is tudnak szállítani.

A targoncamentes összeszerelő üzem koncepcióját is következetesen viszik végig a magyarországi telephelyen, ami újabb példa az innovatív gyártási és ellátási technológiákra, de mindenekelőtt növeli a munkabiztonságot is. A program keretében a targoncák fokozatosan eltűnnek a gyártócsarnokból. Helyettük speciális görgős állványokat használnak, amelyek segítségével az anyagokat az alkalmazott göngyölegtől függetlenül, logisztikai vonatok vagy vezető nélküli szállítójárművek segítségével továbbítják a gyártócsarnokba. A telephelyen jelenleg már a szerelőterületek 99 százaléka targoncamentes.

Autonóm szállítórendszerek segítenek abban, hogy az egyes modellek különböző felszereltségű változatainál egyaránt hatékony és rugalmas lehessen a gyártás: ezek a rendszerek pontosan az egyedi járműre szabott komponenseket és alkatrészeket szállítják a szerelőszalaghoz, ott pedig köztes tárolás nélkül szerelik be azokat.

A kecskeméti gyár a digitális átalakulás és az ipar 4.0 jegyében papírmentessé válik. Ennek a stratégiai célkitűzésnek a jegyében a papíralapú dokumentációt a gyártásban fokozatosan a legmodernebb adatátviteli- és legújabb hardvermegoldásokkal váltják fel. Az átállás részeként a jövőben a járművek gyártószalagon használt kísérődokumentumait, és a belső folyamatok biztosítására szolgáló bizonylatokat is papírmentesen állítják majd elő.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár mintegy 4700 munkatársat foglalkoztat. Első modellként 2012-ben a B-osztály gördült le a szalagról Kecskeméten. Ezt követte 2013-ban a négyajtós kompakt CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting Brake.

A két utóbbi modellt kizárólag Kecskeméten gyártják az egész világ piacaira.

2018 májusa óta a magyarországi gyártóhelyszín termékpalettáját az új A-osztály egészíti ki.

Magyarország, gyárország – Térképen mutatjuk az ország legnagyobb magánberuházásait

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő