Az év legcukibb Forbes magazinja

Az év legcukibb Forbes magazinja jelent meg decemberben, a címlaptól már önmagában elolvadok: Halász Judit és Bálint György közös képen. De a tartalomjegyzékben lévő felvétel az igazi kedvesség. A fotózáson […]

Bővebben

Ígéretet tett a Coca-Cola: annyi műanyagot gyűjtenek be és hasznosítanak újra, amennyit eladnak

Minden palack és alumíniumdoboz felét újrahasznosított anyagból gyártanák 2030-ra.

Közleményt küldött szerkesztőségünknek a Coca-Cola egy korábbi cikkünre reagálva. Mint írják, felismerték, hogy cselekedni kell, és ambiciózus célokat tűztek ki maguk elé a vállalat központi Hulladékmentes Világ (World Without Waste) jövőképe szerint, amiben azt ígérik, hogy

2030-ig elérik, hogy évről évre ugyanakkora mennyiségű műanyagpalackot és alumíniumdobozt gyűjtenek vissza és hasznosítanak újra, amennyit eladnak – függetlenül attól, hogy az honnan származik.

A vállalás mellett azt is elhatározták, hogy 2030-ig minden palackot és alumíniumdobozt 50 százalékban újrahasznosított anyagból készítik. A jelenlegi csomagolóanyagok nagy része – elmondásuk szerint 85 százaléka – már ma is újrahasznosítható, 2025-re ezt az értéket 100 százalékra tornásznák fel.

Ehhez másokra is szükség van, mindenekelőtt hatékonyabb hulladékgyűjtésre, még több újrahasznosított anyag felhasználására és teljes újrahasználhatóságra.

A korábbi cikkünkben a Greenpeace globális szemétgyűjtő akciójának eredményét szemléztük, ahol 6 kontinens 42 országában gyűjtötték össze az eldobált műanyagszemetet, majd a csomagolóanyagokat márkák szerint csoportosították, így határozták meg azt a 10 vállalatot, akikhez a legtöbb hulladék köthető, az élen pedig üdítőgyártó- és élelmiszeripari nagyvállalatok végeztek az élen.

Ehhez a 10 vállalathoz köthető a legtöbb eldobott műanyagszemét a világon

 

Borítókép: Zsámbok Gyula // Unsplash

 

"Aki vállalja a közönség előtti szereplést, annak vállalnia kell a tapsot meg a füttyöt is. Nincs apelláta."