Nagyot lép a cseh piacon a magyar önkiszolgáló mosodahálózat a Bubbles, ami egyre okosabb megoldásokkal várja a szennyesünket.
Történetének legerősebb évét tudhatja maga mögött az önkiszolgáló mosodahálózatról ismert magyar Bubbles, mely tavaly nemzetközi terjeszkedését is megkezdte. Idén közel 40 üzlet megnyitását tervezik a cseh fővárosban és magyar nagyvárosokban – tudta meg a Forbes.hu szerkesztősége a társaságtól.
Tovább terjeszkedett Magyarország legnagyobb önkiszolgáló mosoda hálózata. A 2013 óta működő magyar tulajdonú vállalat 2016-ban már 32 üzlettel volt jelen a magyar piacon. Ez a szám 2019 év végére közel 50 százalékkal volt magasabb, összesen 47 mosoda (30 saját és 17 franchise üzlettel) várta a vásárlókat.
A Bubbles-hálózat már a határokon is átnyúlik, miután tavaly 3 üzletet nyitottak Prágában, amelyet a tervek szerint idén további nyitások követnek majd.
Terveik szerint az év végére már 20 mosoda várja a prágaiakat.
A cseh fővárosban egyébként megvalósult a vállalat régi víziója, a teljes készpénzmentesség is.
Lefedték a Balatont is
„A 2018-as üzleti évben a 8 üzlettel futó vidéki franchise hálózat bebizonyította, hogy a kialakított rendszer jövedelmező üzletet biztosít a partnerek számára” – mondja a Bubbles vezérigazgatója, Ceglédi Csongor. A vezető szerint ez járult hozzá az idei év robbanásszerű magyar terjeszkedéséhez, ugyanis a vállalat 2019-ben megduplázta a megnyitott franchise üzleteinek számát. Kilenc hónap alatt 9 újabb üzlet nyílt meg vidéki nagyvárosokban, így többek között Mosonmagyaróváron, Balatonfürden, Keszthelyen, Gödöllőn, Szombathelyen, Komáromban és Sopronban is, ahol immáron két üzlettel is jelen vannak. A dinamikusan fejlődő vállalat a főváros környéke mellett a turisztikai szempontból jelentős balatoni régiót is lefedte a szezonra.
A piackutatás és a vásárlói visszajelzések alapján a nagyobb városokban a jelenleginél is több mosodára lehet szükség, így az egyre nagyobb érdeklődésnek és az idei év sikereinek folytatásaként jövőre újabb üzletnyitások várhatók 22 vidéki városban.
Egy üzlet megnyitása körülbelül 20–24 millió forintos beruházásból lehetséges. Az összeg felét teszi ki a géppark ára, míg a fennmaradó részt az üzlethelyiség kialakításra kell fordítani. Mindez a tapasztalatok alapján 3–5 év alatt térül meg. Az üzlethelyiségnek jól látható, üveges portálú, 80 m²-es terem szükséges.
Tovább okosítanak
Persze mit ér egy mosoda 2020-ban, ha nem okos – a Bubbles kidolgozott egy olyan applikációt, az úgynevezett Smart Laundry rendszert, melynek alapkoncepciója, hogy
a felhasználó bárhol is látogat el a világban egy Bubbles mosodába, az app segítségével mindenhol elérhető számára a fiókja és az egyenlege.
Az idei évben kidolgozott Master Franchise koncepció már ezt is tartalmazza, így – mint Ceglédi Csongor mondja – „a Bubbles készen áll egész Európa meghódítására”.
Idén érkezik Magyarországra is az az applikáció, ami jelenleg már fut Csehországban. Az app tartalmazza a ma már kötelező elemeket, mint a Facebook- és Google-regisztráció, de talán ennél nagyobb újdonság, hogy akár el is tudjuk indítani a gépeket és nem kell a fizetőautomatánál állnunk. Az applikáció ApplePay-en és GooglePay-en is elérhető lesz.
A Bubbles forgalma lendületesen nőtt ez elmúlt években, de a 2018-as 625 millió forintos forgalom mellé még 93,1 milliós veszteség társult, noha ebben az évben a társaság EBITDA-ja már pozitívba fordult, 55 millió forintot tett ki, ami közlésük szerint 2019-re 80 millióra emelkedett. A társaságba 2013-ban befektetőként szállt be az EU-s Jeremie-forrásokat kezelő Venturio alap, az alapkezelő tulajdonosa az egyik leggazdagabb magyar, a Veres Tibor érdekeltségébe tartozó Wallis Asset Management Zrt.
A verseny amúgy pörög az okosmodosák piacán, az egyik nagy nemzetközi szereplő tavaly jelentette be, hogy elindul Magyarországon.
A spanyol gyökerű Mr Jeff annyiban más, mint a Bubbles, hogy ők házhoz mennek a mosnivalóért és vissza is szállítják azt a mosás végeztével, terveik szerint franchise-modellben terjeszkednének a magyar piacon.