Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Hosszú évek óta veszteséges, most árverésre bocsátják a Hollóházi Porcelángyár Kft-t

Eladósorba került a 240 éves múltra visszatekintő hollóházi porcelángyár. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) árverésre bocsátja a céget 175 millió forintos kikiáltási áron.

Még karácsony előtt szúrta ki a Napi.hu egy árverési hirdetményben, hogy a hollóházi porcelánt gyártó és forgalmazó Hollóházi Porcelángyár Kft. 100 százalékos üzletrészére is lehet majd licitálni január 14. és 16. között valamikor. A 30 millió forint jegyzett tőkéjű cég licitje 175 millió forintról indul és négyszázezer forintonként emelkedik.

A vevőnek kötelezettséget kell vállalnia a porcelán hungarikumként megőrzéséről, a főtevékenység (háztartási kerámiák gyártása) fenntartásáról és arról is, hogy 15 évig csak az eladó beleegyezésével adja el a céget.

Az MNV tőkeerős vevőt vár, aki képes talpraállítani a Hollóházit miután az állam több száz millió forintot fordított az újraélesztésébe.

A Hollóházi Porcelán Kft. oldalán nem adtak hír a privatizációról, bár év végén készletkisöprést tartottak óriási kedvezményekkel.

A vagyonkezelő most azt az állami céget adja el, amit 2013-ban alapítottak azért, hogy nyereségessé tegyék a porcelángyárat, miután az a válságban megrendült, tartozásokat halmozott fel és végül fel is számolták. A porcelángyár eszközeit, készleteit és dolgozóinak egy részét előbb a Hollóházi Hungarikum Nonprofit Kft. vette át, amit eredetileg a gyár működtetésére hoztak létre, 2012 márciusában azonban egyedüli ajánlattevőként 239 millió forintért a manufaktúra teljes eszközállományát.

A cég nagyrészt belföldön értékesített, az exportot azonban nem sikerült növelni és két év kivételével minden évük veszteséges volt.

Csekély exportértékesítése is megszűnt Németországban, nettó árbevétele bezuhant, míg a ráfordítások folyamatosan nőttek. A cég gyártásában minőségi problémák is felléptek, az értékesítés és a gyártás összhangja megborult. Az állam évente több tízmilliós felújítási és bérfejlesztési támogatást nyújtott a cégnek.

 

"Nem a more, hanem a better visz előre. És ha van better, akkor előbb-utóbb more is lesz."