Úgy tűnik, kikerülhet az HBO az új névből. Itthon valószínűleg csak később.
Az anyacég, a Warner Bros. Discovery két streamingszolgáltatója, az HBO Max és a ismeretterjesztő műsortáras Discovery+ (itthon nem elérhető) hamarosan egy szolgáltatóvá olvad. Először az Egyesült Államokban, a jelenlegi tervek szerint 2023 tavaszán, Európa pedig majd 2024-ben kerülne sorra. A magyar rajtról nincs részletesebb infó, a névről viszont nemrég friss pletykák érkeztek.
Max
Hivatalosan még csak annyit tudni, hogy a szolgáltató kapna reklámmentes, valamint nyomott árú, reklámos előfizetési csomagot. Árazásról, vagy akár a névről nem jött még bejelentés. Vagyis, az utóbbiról most azt hallotta a CNBC közeli forrásoktól,
hogy a Max lehet a befutó. Simán Max, HBO vagy Discovery nélkül.
A lap forrásai szerint végső döntés még nem született, az illetékes fejesek elvileg még mindig tanácskoznak róla. De a cég ügyvédjei, ha minden igaz, már vizsgáljak a Maxot, valamint más, meg nem nevezett neveket is. A Warner mindebből csak annyit erősített meg, hogy valóban tárgyalnak még az új névről.
No HBO?
Valahol érdekes lenne, ha nem használná az HBO-t a cég az új névben, hiszen azzal az HBO Go, HBO Now, HBO Max termékek után törne meg a sorozat. Ugyanakkor logikus is, ha nem akarják összemosni a streaminggel az egyébként külön divízióban működő, lineáris prémium kábeladójukat, az HBO-t és annak saját gyártásait.
Fontos megjegyezni
A cég első körben az amerikai piacra fókuszál az összeolvadással.
- Magyarországon egyelőre nem is érhető el a Discovery+ – márpedig korábbi infók szerint nálunk is bevezetnék a szolgáltatást.
- Eközben a közös szolgáltató európai rajtja 2024-re van ütemezve, így az új márka jó eséllyel később jut el hozzánk.
- Az viszont borítékolható, hogy a Warner hosszú távú célja minden piacukon az új névvel futni.
A Warner Bros. Discovery 2022-ben
Mint ismeretes, a WarnerMedia és a Discovery egyesüléséből létrejött Warner Bros. Discoverynél igen durva átalakítások, költségvágások zajlanak, erről az év során több ízben is beszámoltunk a Forbes.hu-n.
A David Zaslav vezette cégnek immár kimondott szándéka nemcsak előfizetőket hajkurászni vagy tartalomra komoly összegeket költeni, hanem idővel nyereséges üzletágat kovácsolni a streamingből – mint amivel többen is küszködnek az iparágban.
Elég csak átpillantani a Disney-hez, ahol nemrég leváltották a megosztó lépéseiről ismert Bob Chapeket és visszacsábították Bob Igert a vezérigazgatói székbe, hogy újabb két évig vezesse a céget. Pontosabban: hogy segítse az átmenetet, amíg új utódot találnak, és hogy újrastrukturálja a szervezetet, aminek csak az előző negyedévben 1,5 milliárdos vesztesége volt a streamingből.