főnök_vezető_munka_ fotó: Amy Hirschi // Unsplash
Fotó: főnök_vezető_munka_ fotó: Amy Hirschi // Unsplash
Üzlet

Három ok, amiért a sikeres emberek nem félnek megbántani az alkalmazottakat

Forbes
2020. augusztus 31. 2 perc olvasás

Ha főnökként túl sokat pátyolgatod kollégáid érzelmeit, egy idő után a szervezeteddel és saját karriereddel szúrsz ki.

Mások érzelmeinek megértése fontos készség, ami azontúl, hogy szép dolog, még előnyödre is válhat. Azonban van egy pont, amikor átlépünk egy határt, és valójában többet ártunk, mint segítünk. Az amerikai Forbes összeszedte azt a három okot, amik miatt a sikeres emberek nem aggódják túl kollégáik érzelmi világát.

1. Felemészti az energiát

Ha állandóan más emberek érzéseivel foglalkozunk, értékes időt és energiát pazarolunk el, pedig ezeket sokkal hasznosabb dolgokra is felhasználhatnánk.

A másik iránt érzett túlzott aggódás saját produktivitásodat is visszafogja, ami által a cég termelékenysége is csökkenni fog.

Fordíts pár perced kollegáid érzelmeire, de aztán menj is tovább. A sikeres emberek felismerik a kollégát érzelmi bajait anélkül is, hogy túlságosan belebonyolódnának.

2. Aláássa a tekintélyedet

A vezetői pozíció velejárója, hogy olyan döntéseket kell hoznod, amikkel nem mindenki ért egyet. Tudatosítsd, hogy a döntésnél a csapat és a cég érdekeit tartottad szem előtt még akkor is, ha ez nem mindenkinek tetszik.

Ha azon rágódsz, hogy döntésed miatt az alkalmazottak egy része negatívan ítél majd meg, az a viselkedésre és ítélőképességedre is negatívan hat. A sikeres emberek elég magabiztosak és bátrak ahhoz, hogy saját ítélőképességük szerint döntesenk, függetlenül mások érzéseitől.

Ugyanakkor fontos, hogy csapatod támogasson a döntésben.

Hallgasd végig, ők hogyan látják a dolgokat. Mérlegeld véleményüket, de a döntés meghozatalánál ne ez legyen az egyetlen tényező, amire támaszkodsz.

3. Gátolhatja a haladást és az eredményeket

A sikeres emberek tudják, hogy a legjobb döntések meghozatalánál több tényezőt is figyelembe kell venni.

Ne engedd, hogy más emberek ösztönözzék az üzleti döntéseidet, vedd figyelembe az adatokat, tényeket is.

Felmérések is kimutatták, hogy az adatközpontű vállalatok nagyobb eséllyel érik el céljaikat.

A szervezeted sikere nagyban függ attól, hogy nem engeded, hogy az érzelmeik irányítsák a döntéseidet. A vezetők felelőssége egy olyan cél elérése, ami túlmutat az egyéni érzelmeken.

fotó: Amy Hirschi // Unsplash